בעקבות 'כיכר'

מלחמת הכשרות במרכז רבני אירופה נפתרה

לאחר שמוצרי בד"צ לונדון בראשותו של הרב ליכנטשטיין הוסרו מהמדפים במוסקבה בהוראת הרב לאזאר, הם יושבו לאחר הידברות עם בעל המפעל ויישוב ההדורים בין הצדדים (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הרב ליכטשנטיין (מימין) והרב לאזאר (צילום: אלי איטקין ואיציק בלניצקי)

לאחר שבשבוע שעבר, נחשף ב'כיכר השבת' כי הרבנות הראשית לרוסיה בראשותו של הגר"ב לאזאר הורתה להסיר את מוצרי החלב של קו המוצרים החדש בהכשר בד"צ לונדון FK בראשות הגרי"י ליכטנשטיין, שניהם חברי נשיאות 'מרכז רבני אירופה', היום הגיעו הצדדים לפתרון העניין וההדורים יושרו.

אריה זילברשטיין, האיש מאחורי קו הייצור החדש למוצרי חלב תחת השם - "סרבוסקי גורמולזווד", פרסם מכתב התנצלות שנועד להנמיך את הלהבות והסכים לדרישות הרבנות הראשית לשלוח רבנים מטעם מערכת הכשרות שלה למפעל, כדי לוודא כי הוא אכן עומד בכללי הכשרות למהדרין. בהתאם לכך צפויה הרבנות הראשית להורות על החזרת המוצרים לחנויות.

"בעקבות הפרסום בשבוע שעבר, בקשר למפעל החלבי, אני רוצה להתנצל ולהבהיר את הדברים הבאים: לא הייתה לי שום כוונה לפגוע בוועד הכשרות שע״י הרבנות הראשית לרוסיה והריני מבקש מחילה מרבני הכשרות, העושים יום ולילה למען יהודי רוסיה. כל כוונתי הייתה להלין על כך שיצאתי ניזוק מחוסר תיאום וצר לי לראות, שדבריי לא הובנו כהלכה", כתב זילברשטיין בהודעה שהופצה היום בכלי התקשורת המקומיים ולבכירים בקהילה היהודית המקומית.

"ב"ה ולאחר הידברות ברוכה ביני ובין נציגי הרבנות הראשית לרוסיה, וועד הכשרות ישלח רבנים למפעל החלבי, כדי לסייר במקום ולעקוב אחר רמת הכשרות המהודרת, בסטנדרטים הגבוהים שקבע רבה של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שליט״א, העומד בראש הרבנות הראשית לרוסיה", כתב זילברשטיין.

גבינה מהקו החדש

כזכור, זילברשטיין הקים קו לייצור מוצרים חלב ישראל במפעל איכותי ומשובח למוצרי חלב, הנמצא בהרי אורל שליד סיביר. גוף הכשרות שהוא מצא לנכון שיפקח על המפעל הוא בד''צ לונדון (המוכר כ-KF). הוא השקיע במהלך הכשרת המפעל, העובדים וכו', כמה חודשים טובים, לפי ההוראות המחמירות של הבד''צ. אך ברבנות רוסיה לא אהבו את התנהלותו והורו להסיר את המוצרים מהמדפים.

זילברשטיין טען בתגובה, כי הסיבה לכך אינה כשרותית שכן בד"צ לונדון נחשב להכשר מצוין ואין סיבה אמיתית למנוע את מכירת המוצרים. הוא אף קיבל מכתב נוסף מבד"צ לונדון שאישר את אחריותם על המפעל ועל הכשרות במקום. אך כאמור כעת לאחר ההידברות בין הצדדים העניין צפוי להיפתר ויהודי רוסיה יוכלו ליהנות מהמוצרים המוזלים יותר של זילברשטיין.

מכתב התמיכה של בד"צ לונדון

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר