"גבאי - תפקיד חשוב"

ראיון השר בנט לכיכר השבת: הגבאים נעלבו

"נתניהו רוצה להחזיר את הדתיים לעמדת 'הגבאי'", כך התבטא השר בנט בראיון באולפן 'כיכר השבת' והגבאים נעלבו: "תפקיד הגבאי הוא תפקיד חשוב מאין כמותו", כתבו (אקטואלי)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
נפתלי בנט באולפן 'כיכר', היום (צילום: כיכר השבת)

יו"ר 'הימין החדש' השר נפתלי בנט התבטא בצהריים (ראשון) בראיון באולפן 'כיכר השבת' כי ראש הממשלה בנימין נתניהו רוצה להחזיר את הציונות הדתית לתפקיד 'הגבאי', הגבאים צפו בו ונפגעו.

במכתב ששיגר יו"ר התאחדות הגבאים, אלי בן הרוש, לשר נפתלי בנט הוא כותב: "שמעתי ברוב קשב את דבריך לישי כהן באולפן 'כיכר השבת' ונדהמתי. להלן ציטוט מדבריך: 'נתניהו רוצה להחזיר את הציבור הדתי לתפקיד הגבאי'".

הראיון המלא: השר נפתלי בנט באולפן 'כיכר'

הרוש כתב לשר בנט: "כמי שעומד בראש 'התאחדות בתי הכנסת', המאגדת בתוכה עשרות אלפי גבאים, אני מבקש להביע את מחאתי. תפקיד הגבאי הוא תפקיד חשוב מאין כמותו".

לדבריו: "עשרות אלפי הגבאים הנושאים בגאון תואר זה הם אנשי ציבור מסורים העושים לילות כימים למען מאות אלפי יהודים הבאים להתפלל ופוקדים את בית הכנסת בכל ימות השנה, והניסיון להטיל בקהילת הגבאים גנאי הוא מיותר
ומקומם".

הראשונים לציון בכנס 'התאחדות הגבאים' האחרון

הרוש פנה לבנט וכתב: "כמי שמכריז שמפלגתו באה ליצור חיבורים בין קהלים ואוכלוסיות ובשם כך מבקש את אמון הציבור, עליך לדעת שכבר קדמך 'הגבאי' בבית הכנסת, אשר בו הוא מחבר בין מסורתי לחרדי ודתי-לאומי ובין אשכנזי לספרדי, והוא ראוי להערכה וודאי לא לגנאי או למשתמע כגנאי".

בסיום מכתבו הוסיף: "כמי שבמשמרתו נעשו ונעשים מעשי ונדליזם אנטי-חינוכיים בבתי הכנסת, מוטב שאתה כשר האמון על החינוך, תימנע מתארי גנאי אלו ותשפיע על חינוך לאהבה, הערכה וקבלת האחר, ולשמירה על כבוד בית הכנסת ומסורת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר