לאחר פגיעת הטיל

תושבי 'משמרת' יקיימו תהלוכה לבית הכנסת; הניצולים יברכו 'הגומל' 

בעקבות הנס הגדול שאירע במושב משמרת, עם פגיעת הטיל ישירות בבית במושב, מתכננים במושב תהלוכה מיוחדת, בשבת, אל בית הכנסת ששופץ לאחרונה, שם יברכו הניצולים 'הגומל' (אקטואליה)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הבית שנהרס מפגיעת הטיל (צילום: פלאש 90)

במושב 'משמרת', עדיין המומים מהנס הגדול שפקד אותם אתמול (שני) לפנות בוקר, כאשר טיל שנורה מרצועת עזה ונשא עשרות ק"ג של חומר נפץ, פגע ישירות בבית במושב, הרס אותו לחלוטין ובני הבית נותרו בחיים ונפצעו רק באורח קל ובינוני. בנוסף, כ-30 בתים ומכוניות רבות נפגעו מההדף.

המושב, נחשב לחילוני אך מרבית התושבים בו הינם אנשים מסורתיים, שאוהבים ומכבדים את הדת. לאחרונה, הושלם שיפוצו של בית הכנסת במושב, בתרומתם של כל תושבי המושב.

בשבוע שעבר, ביום פורים, נערכה בבית הכנסת המשופץ סעודת פורים גדולה בהשתתפות התושבים.

בעקבות הנס הגדול, מתכננים במושב לערוך תהלוכה מיוחדת בשבת קודש לבית הכנסת, כדי להודות להשם יתברך על הנס כאשר הניצולים יברכו ברכת 'הגומל'.

חנניה אלבז, גבאי בית הכנסת, אומר ל'כיכר השבת' כי "אלו שגרים סמוך לנפילת הטיל יברכו 'הגומל', אחד מהם בן 91 שמתפלל קבוע בבית כנסת, ונפלו עליו אבנים, יאמר 'הגומל', נעשה מסיבה גדולה ונערוך תפילה משותפת".

לדבריו, "הבית שנהרס הוא משנת 57, ועבר עליו 3 דורות. אם הטיל היה נופל על בית עם חמישה, שישה ילדים - חס ושלום היה קורה אסון גדול יותר. לא היה לנו נס כזה - אני בישוב משנות החמישים".

בישוב 'משמרת' התגורר עד לא מכבר דני דנון, עד שעבר לשמש כשגריר ישראל באו"ם. כעת, ביתו של דנון מושכר לשליח חב"ד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר