המאבק בקיצונים

פרסום ראשון: המשטרה חוקרת תקיפה פיזית ב'קמפוס שטראוס'

מאמצי הסיכול שעושה לאחרונה המשטרה במאבק הקיצונים ב'אקדמיה החרדית', מתפתחים לחקירה בחשד לתקיפה אלימה • אחד המפגינים: "מוכן לשבת בכלא שנים רבות" (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מעצר מפגין נגד הלימודים האקדמיים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרסום ראשון: התפתחות במאמצי המשטרה לסכל את המאבק האלים שמנהלים חרדים קיצונים בלימודי אקדמיה במגזר.

ל'כיכר השבת' נודע, כי למעצרים ולמעקבים שביצעו לאחרונה שוטרי מחוז ירושלים בקרב קבוצת המפגינים על כך, נוספה לאחרונה חקירה ממוקדת בחשד כי עובדים ב'קמפוס שטראוס', נגדו עיקר ההפגנות, הותקפו פיזית בידי הקיצונים.

כזכור, וכפי שדווח ב'כיכר השבת', עשרות חרדים מחוגי הקיצונים מגיעים בשבועות האחרונים שוב ושוב כדי להפגין מול מוסד הלימודים האקדמי, השוכן בסמוך למקום מגוריהם בשכונת 'מאה שערים' בירושלים.

השבוע אף בוצעו מספר מעצרים של חשודים בהפרות סדר אלו. אחד מהם נעצר בפשיטה על ביתו בשעת לילה, חברו נעצר במארב מתוכנן של בלשים משטרתיים במהלך הפגנה וניסיון פריצה לקמפוס.

החשוד שנעצר השבוע בביתו שבשוק מאה שערים, אומר כעת ל'כיכר השבת': "ידעתי שהולכים לעצור אותי, וגם ידעתי על מה. לכן גם נעלתי את דלת יותר חזק בלילה. אבל זה לא עוזר".

"הכנתי חליפה מיוחדת ללילה הזה, כי ידעתי שזה רק ענין של זמן עד שאני ייעצר - אבל צריך להילחם בסיפור של האקדמיה. זה פיקוח נפש", הוא טוען.

ניסיון הפריצה אמש לקמפוס, ומעצר אחד המפגינים

העצור השני, שהפגין אתמול בקמפוס ועוכב לדבריו בעת שנכנס "רק להוציא כובע שנפל לי בפנים", מוסיף בשיחה ל'כיכר השבת': "אני מוכן לשבת בכלא שנים, אם בגללי המקום הזה ייסגר".

גורם בקמפוס מגיב לדברים: "יש לנו כיום תלמידים חרדים גם מהקהילות השמרניות בציבור החרדי, אבל יש קומץ קטן וצעקני שמשקר ומסית נגדנו".

"אנשים פה לומדים מקצוע, כי בדורנו צריך תואר אקדמי בשביל להיות עובד סוציאלי או משהו אחר. זה המצב. אבל אין לנו שום ענין בהחדרת מושג האקדמיה למגזר החרדי", הוא מוסיף בשיחה ל'כיכר השבת'.

לדבריו, "הסיבה שיש לנו תלמידים שנשלחו לכאן על ידי רבותיהם, היא כי כולם מכירים את מסכת ההקפדות שיש בקמפוס; מערכת הדוקה בה כל חומרי הלימוד עוברים בדיקה מקדמית, וגם אצל הבנות יש הקפדה על צניעות".

את החרדים המפגינים ומתנגדים לפעילות הקמפוס האקדמי, מכנה הגורם ב'קמפוס שטראוס' כ"קומץ קיצוני שמתנגד לכל סוג לימוד יציאה לעבודה לצורך פרנסה".

על השאלה מדוע אתם דווקא ליד מאה שערים, משיב הגורם: "אנחנו פה כבר 14 שנה. מדובר במבנים שהיו מעוז של החילונים. קהל היעד שלנו הוא לא תושבי השכונה, אלא כלל הציבור החרדי שנשמע לרבותיו".

כאמור, הפעילות המשטרתית נגד המפגינים מתרחבת כעת גם לחקירה באשר לתקיפה פיזית של עובדים בקמפוס האקדמי.

  • בהכנת הכתבה השתתף חיים גולדברג

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר