הפרד ומשול

ח"כ יעקב אשר בירך את גנץ - ועקץ את לפיד

יו"ר רשימת 'כחול לבן' בחר דווקא בח"כ החרדי שיברך אותו לאחר נאום הבכורה במליאת הכנסת. בסיום נאומו, לחץ ח"כ אשר ידיים לח"כי המפלגה, אך התעלם מלפיד • צפו (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ח"כ יעקב אשר עלה היום (שני) לדוכן מליאת הכנסת לברך את יו"ר כחול לבן בני גנץ לאחר נאומו הראשון במסגרת נאומי חברי הכנסת החדשים במליאה.

מדובר בבחירה מפתיעה של בני גנץ, שהעדיף מכל חברי הכנסת של המשכן דווקא את הח"כ החרדי שיברך אותו בתום נאום הבכורה.

אשר, שבירך את גנץ, עקץ בנאומו את יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ואף דילג עליו כאשר לחץ את ידיהם של ראשי המפלגה בתום נאומו.

נאומו של ח"כ אשר (מתוך שידורי ערוץ כנסת)

את נאומו פתח אשר כשהוא מספר על ההיכרות האישית בינו לבין גנץ: "ההכרות שלי עם בני גנץ התחילה בנט"ל - המרכז לנפגעי טראומה מטרור ומלחמה, אשר נוסדה ע"י ד"ר יוסי הדר ז"ל ושעומדת בראשו הגב' יהודית רקאנטי".

"הארגון תומך סועד ומלווה נפגעי טראומה רבים והפך לגורם המטפל המשמעותי כמעט היחיד שנותן מענה לאוכלוסייה רבה זו המוגדרת "חולים שקופים", בני נעתר לבקשתה של גב' רקאנטי לעמוד בראשות המועצה המייעצת שם שימשתי אף אני כחבר פעיל".

"אני זוכר", סיפר ח"כ אשר "כשהיינו בביקור עם סגן השר הרב ליצמן בנט"ל במפגש עם קציני הנפגעים שבאו לנט"ל לקבל הדרכה, ושם טבעת את המונח אני מפקד שכול שבכל יום מחיי אני מלווה את חיילי שנפגעו בליבי ובמחשבתי. וכ"כ במפגשים עם הלומי הטראומה שם".

"בזכות נט"ל הכרתי אותך בני כאדם וכמנהיג כאיש זקוף בדעתו ומתכופף לזולתו ומכבד כל אדם באשר הוא".

גנץ בנאומו הראשון, היום (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

עוד הוסיף אשר לשבח את גנץ: "אני זוכר גם שבאירוע אצל נשיא המדינה אמרת: פיגוע או טיל לא פוגש כתובת פוליטית. הכאב הוא משותף לכולם, בלי קשר לדעותיהם או לאומנותם, וסיימת: "אני חושב שמאוד חשוב שככל שאנחנו מתמודדים עם כאב ביחד, אולי כדאי שנתמודד גם עם החיים ביחד בצורה יותר טובה, זה יעזור לנו להכיל את הדברים כמו שהם".

בשלב זה עבר אשר לעקוץ את יאיר לפיד חברו של גנץ להנהגת כחול לבן: "מנהיג פוליטי חייב להיות אדם שרואה את המלכד ולא את המפריד, שמאמין בדרך שלו אבל מכיר ואף מוקיר את דרכם של האחרים, לא מישהו שחושב שהגיע למקום שהגיע ויכול לכוף את דעתו על אחרים שיחשבו כמוהו".

"הכנסת זה מקום שהוויכוח וההתנגחות היא בלתי נמנעת זה תפקידו של הבית הזה כל עוד שזה ויכוח על דעה או השקפת עולם אבל כשהוויכוחים טבולים בשנאה או בהסתה זאת חציית גבול שאין מקומה כאן. ואני בטוח שבאישיותך תבלום תופעות כאלו גם אם יבואו מכל מקום שהוא".

בסיון נאומו בירך אשר: "אני בטוח שזה יהיה המימד הציבורי והאנושי שאנו נראה כאן בכנסת מבני גנץ איש חושב ומעמיק ואדגם שמסתכל על כולם בגובה העיניים. (למרות גובהו...) אין לי ספק שתהיה בתרומתך לכנסת ולציבורית הישראלית ואני מאחל לך הצלחה רבה ובטח שאף יהיה בינינו בעתיד שיתוף פעולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר