עוד סבל להורים

אפליה: ילד חרדי בחינוך מיוחד - לא זכאי לצהרון

החופש הגדול טומן בחובו קשיים, במיוחד לילדים בחינוך המיוחד. ל'כיכר השבת' נודע כי עיריית ירושלים החליטה להפעיל צהרונים בחודש יולי- מלבד לילדי החינוך המיוחד החרדים (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Gershon Elinson/Flash90)

פרסום ראשון: כחלק מפעילות עיריית ירושלים בימי החופשה, עבור תושבי העיר, הוחלט על סבסוד הצהרונים בגני הילדים. על פי החלטת העירייה, כל גני הילדים בעיר קבלו סבסוד וכך נקבע מחיר אחיד לצהרונים, והם מנוהלים על ידי ספקי שרות.

אלא שמתברר כי יש שווים יותר ושווים פחות. במידה ואתם 'ירושלמים חילונים' תהיו זכאים לצהרון עבור הילד המיוחד שלכם, אך אם אתם 'ירושלמים חרדים' - ואף משלמים את אותה ארנונה, לעניין הצהרונים – אתם תושבים סוג ב', ובמהלך חודש יולי לא תזכו לצהרון לילד המיוחד שיש לכם.

נחמה, אם לילד בחינוך המיוחד אומרת ל'כיכר השבת' כי "זה לא שההורים בוחרים באיזה גן הילד שלהם ישובץ. בשונה ממסגרות רגילות, בחינוך המיוחד, היחידים שבוחרים את המסגרת זה ועדות השיבוץ. ההורה לא יכול לבחור של מי תהיה הבעלות, ואם זה גן עירייה או גן של רשת מסוימת, ההחלטה רק של ועדת השיבוץ. הוועדה שבחרה לשלוח את הילד לגן ששייך למוסדות השייכים לבעלויות (מוכר שאינו רשמי) ולא למוסד עירוני, שייכות לעירייה – אותה עירייה שבחרה לא לתת לילד צהרון".

אסתר קרמר, פעילה חברתית בקואליציית הורים לילדים עם צרכים מיוחדים אומרת ל'כיכר השבת': "גם כך לא קל להורים לתלמידי החינוך המיוחד. הורים לתלמידי החינוך המיוחד נאלצים לא פעם לחסר מהעבודה עבור טיפולים שונים, אבחונים, מעקבים ובדיקות ולצורך השתתפות בוועדות ואיפות במהלך השנה".

"הבעיה העיקרית", אומרת אסתר, "כשמגיע חודש יולי, הם חייבים לסיים את העבודה מוקדם מאוד כדי לקבל את הילדים שנותרו ללא צהרון. הורה לילד מיוחד עלול למצוא את עצמו ללא עבודה במצב הזה.

"אמא שפנתה אלי התלבטה אם לתת לילד שלה את הדבר שהכי יעזור ויועיל לו - גן חינוך מיוחד, אבל היא יודעת את המחירים, את הצורך להעדר חודש שלם במשך חצי יום, ולכן מתלבטת אולי להשאיר בגן הרגיל, למרות שזה עלול לגרום לילד לצבור פערים משמעותיים. כאשר ניתן בעירייה שירות למחצית מילדי העיר, והוא ניתן באפליה על בסיס של דת, זה מקומם ולא הגיוני".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "מדינת ישראל איננה מכירה ומתקצבת צהרונים בחינוך המיוחד בחודש יולי. צהרונים מסוג זה הינם יוזמה של המפעיל, בתשלום ההורים. מתוך כך, העירייה איננה מפעילה צהרונים אלו ואין מסמך המצריך חתימה בנושא זה.

"מינהל החינוך נעתר בגנים העירוניים הרשמיים לבקשת המפעילים לסבסד את הקייטנות של החינוך המיוחד. העירייה מעודדת גם את הגנים שאינם עירוניים להפעיל ולסבסד צהרונים אלו בחודש יולי. גנים אלו מקבלים מימון עירוני מלא פר תלמיד לאורך כל השנה (כתלמידי חוץ), ועל כן יכולים להיענות לבקשות ההורים ולסבסד את הצהרונים בחודש יולי."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר