"נהיה דרום ת"א"

בני ברק: מועדון מסתננים, בשבת, מול בתי הכנסת

ברחוב אבוחצירא בבני ברק, מול בתי הכנסת בשכונה, החליטו השבת מסתננים בלתי חוקיים לפתוח מועדון בילויים. התושבים: "לא נהיה דרום תל אביב. לא יקום ולא יהיה" (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הכניסה לבני ברק, אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

פרסום ראשון: לאחר חשיפת 'כיכר השבת' על חילולי השבת של האוטובוסים הנכנסים לבני ברק משכונות הקצה, מתברר כי בשבת האחרונה סבלו שוב תושבי פרדס כץ החרדים, והפעם בשל מועדון בילויים שפתחו העובדים האריתראים והסודנים.

התושבים הבחינו תחילה בפעילות לא ברורה מול בתי הכנסת, בדיוק בשעה שהלכו עם ילדיהם ל"אבות ובנים", ועם צאת השבת הם הבינו למרבה תדהמתם כי מדובר במועדון הימורים.

בעקבות כך יצאה קבוצת אברכים ותושבים מבתי הכנסת, וזעקה מעמקי ליבה על חילול האווירה השבתית.

אחד העסקנים המקומיים מתאר ל'כיכר השבת' את השתלשלות הדברים: "ברחוב אבוחצירא בבני ברק נפתח מועדון הימורים - כנראה רק בשבת האחרונה - כשאחר הצהריים זיהיתי פעילות של חילול שבת במקום".

"לא התבלבלתי, נכנסתי למקום וביקשתי מאותם מסתננים בלתי חוקיים שיכבדו את השכונה בה הם גרים ולא יחללו את אווירת השבת בהשמעת מוזיקה רועשת, משחקי הימורים בלתי חוקיים ושאר פריצות ומרעין בישין, דבר שנוגד לחלוטין את אופי השכונה".

לדברי אותו עסקן שכונתי: "לא יקום ולא יהיה. אנחנו לא רוצים שפרדס כץ תהיה כמו דרום תל אביב. ברגע ששותקים להם, הם ממשיכים ומביאים את כל החברים שלהם".

"לפני כמה חודשים", מסביר העסקן, "פרסמתם על מועדון שנפתח בשכונה, ואכן כמה ימים לאחר מכן הבעיה נפתרה. אך הפעם הבעיה חמורה פי כמה: הם הרהיבו עוז ופתחו מועדון מול בית הכנסת של הגר"י וינפלד. פה צריך טיפול מיידי. ללא שיהוי".

מעיריית בני ברק נמסר בתגובה לפניית 'כיכר השבת': "שכונת פרדס כץ כיום היא שכונה חרדית לכל דבר ועניין. לא ניתן שיתקיימו חילולי שבת בשכונה, מחר (ראשון) זה יהיה הנושא הראשון שיעמוד על שולחנו של ראש העיר, שיפעל בכל האמצעים החוקיים שעומדים לרשותו ולרשות העירייה".

"בשבת הבאה תושבי השכונה יוכלו לשמור על השבת מבלי להיתקל בחילולי שבת", מבטיחים בעירייה. 'כיכר השבת' ימשיך לעקוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר