אלו ההחלטות

פרסום ראשון: רבני השכונה התאחדו בהתנגדות לבית ספר 'ממלכתי-חרדי'

כלל רבני שכונת רמות בירושלים, בהם הרב מטעם 'הפלג', השתתפו בכינוס המיוחד בו נפרסו דרישות הציבור החרדי מהעירייה, בהן מניעת בי"ס ל'חרדים-חדשים'. פרסום ראשון: אלו החלטות הכנס (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הרבנים בכנס, אמש (צילומים: אפרים שיין)

אלו ההחלטות; פרסום ראשון: רבני שכונות רמות בירושלים התכנסו אמש (שני) יחד עם נציגי המפלגות החרדיות בעיריית ירושלים, והכריזו על הקשחת עמדות במאבקם נגד שורת ליקויים מהם סובל או עלול לסבול הציבור החרדי בשכונה המעורבת, המורכבת כידע מחרדים, דתיים וחילונים.

באופן חריג, בין הרבנים נצפה גם הרב אוריאל אייזנטל, איש 'הפלג', שאף כובד לשאת דברים בין שורת הנואמים.

עיקר המאבק, כפי שדווח ב'כיכר השבת', מתרחש סביב צרכי מערכת החינוך החרדית בשכונה, ובכינוס נשמעה זעקתם של הרבנים והנציגים נגד המגמה שהחלה בימי ניר ברקת כראש העיר - להותיר את השכונות המעורבות כמותאמות בעיקר לציבור החילוני והדתי.

מההחלטות שיצאו מהכינוס, ונחשפות כעת, עולה כי הרבנים החליטו להיאבק במוסדות שיוקמו עבור מי שמכונים 'החרדים-החדשים': "אנו מביעים דעה נחרצת", כתבו הרבנים, "כי אין מקום וצורך בשכונה למוסד ממלכתי חרדי, ורואים בחומרה כל ניסיון של התערבות בחינוך החרדי".

"לעומת זאת", מבקשים הרבנים, "יש לקדם מוסדות חרדיים שאינם נמצאים תחת פיקוח ממלכתי, ודורשים כי תפסק האפליה של תושבי השכונה ולחדול מלייעד את שטחי החינוך שבשכונה עבור ציבוריים על אזוריים. יש להעדיף את תושבי השכונה במתן פתרונות ראויים ונגישים עבור מוסדות חינוך ודת".

הרבנים יוצאים עוד במכתב החלטות הכינוס נגד הקמת האודיטוריום המתוכנן, ומתריעים נגד הבריכה שנפתחה בשבתות, וכותבים: "אנו רואים באודיטוריום סכנה רוחנית לצביון השכונה, הן לגבי חילולי שבת והן לגבי הבריכה בקאנטרי; אנו דורשים כי הבריכה תופעל באופן התואם את אורח החיים החרדי".

"אנו רואים בכאב ובחומרה את מגמת ההתערבות באכלוס השכונה בבניית מגדלים המדירים מראש את הציבור החרדי, ובשלילת הזכות של הציבור החרדי להתמודד באופן שוויוני במכרזים".

ראש העיר ליאון, בריקוד עם חברי המועצה החרדים. ארכיון (באדיבות המצלם)

לסיום, מזכירים הרבנים את הבטחת ראש העיר משה ליאון לערוך בחירות למנהלים הקהילתיים, וכותבים: "לתושבי שכונת רמות ישנה את הזכות, ככל תושב אחר בעיר, לערוך בחירות למנהל הקהילתי, ובכך למנוע את המשך שלילת זכויות הציבור שהינו רוב תושבי השכונה על ידי מנהל המייצג מיעוט קטן של תושבי השכונה".

בעיריית ירושלים סירבו להגיב לפניית 'כיכר השבת', ולהתייחס לטענות רבני שכונת רמות בעיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר