הדרת חרדים?

היועץ החרדי לא קיבל קביעות; "בממ"ד לא רוצים חרדים"

ההנהלה הייתה בעדו, אך בפיקוח מטעם משרד החינוך החליטו שלא להעניק לו קביעות. לא רשמי, הסבירו לו כי הוא חרדי. הסבר רשמי, קיבל רק בעקבות פניית 'כיכר השבת' (ארץ)

אילוסטרציה (צילום: Keren Freeman/FLASH90)

הדרת חרדים? לאחר מספר חודשי עבודה במוסד חינוכי לילדים מיוחדים המשתייך לחינוך הממלכתי דתי (ממ"ד), הודיעו לאברהם כי לא ימשיך בעבודתו בשנת הלימודים הקרובה.

אברהם, יועץ חינוכי המשתייך למגזר החרדי, הוא בעל תואר שני בחינוך ועובד בתחום מזה 18 שנים, שמונה מתוכם, בייעוץ.

את הצעת העבודה בממ"ד, קיבל באמצע שנת הלימודים שהגיעה זה עתה לסיומה. לאחר אישור הפיקוח במשרד החינוך, התחיל בעבודתו, והצוות וההנהלה נהנו מאוד מתוצאות פעילותו במוסד החינוכי.

לקראת סוף השנה, קיבל במפתיע הודעה מהפיקוח כי לא מאשרים אותו לשנת הלימודים הבאה.

"הופתעתי", הוא מספר ל'כיכר השבת'. "עשיתי את העבודה כמו שצריך, כולם מרוצים, למה לא מאשרים אותי?", תמה.

הוא פנה עם שאלותיו למפקחת האחראית, אך לא קיבל תשובה לשאלה. באופן לא רשמי, נרמז לו, כי הסיבה לכך, היא הכיפה השחורה שהוא חובש לראשו.

"אתה לא יודע שבממ"ד לא אוהבים חרדים שמסתובבים להם בין הרגליים?", היה מי מבעלי התפקידים הבכירים המעורה בעניין ששאל אותו, כבדרך אגב.

רק אחרי פניית 'כיכר השבת' אל משרד החינוך בבקשה לקבל תגובה, קיבל אברהם סוף סוף תשובה רשמית עם הסבר מדוע לא אישרו אותו לשנת הלימודים הבאה. הבהירו לו כי הוא התקבל כמילוי מקום, וכי הם מחויבים לשבץ מישהו קבוע שהינו קודם בזכויותיו, "ללא שום מניעים אחרים".

רק לאחר שקיבל אברהם את ההסבר, מסרו במשרד החינוך את תגובתם ל'כיכר השבת' כי "עובד ההוראה הוא ממלא מקום, ככל שיתפנה תקן, בית הספר ישמח לקלוט אותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר