"מגמה נפשעת"

הראש"ל לשר: למנוע מרון קובי להרוס קבר

הגר"י יוסף פנה לשר גלעד ארדן בעקבות חילולי הקברים של חוני המעגל ושמעון בן יעקב, ונגד ראש העיר טבריה, המבקש להרוס חלק ממתחם קברה של רחל אשת רבי עקיבא (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: Gershon Elinson/Flash90)

הראשון לציון, הגר"י יוסף שיגר מכתב אל השר לביטחון פנים ואל השר לשירותי דת בעניין חילול קברם של חוני המעגל ושמעון בן יעקב, וכן כנגד ראש עיריית טבריה רון קובי המבקש לחלל את מתחם קברה של רחל אשת רבי עקיבא בטבריה.

"בימים האחרונים פורסם כי מקומות קדושים המוחזקים לציון מקום קבורתם ההיסטורי של גדולי קדמונינו, חוני המעגל ושמעון בן יעקב ועוד, הקיימים כבר אלפי שנים, מחוללים בצורה מחפירה, כאשר פורעים אלמונים חפרו את הקברים וחיללו אותם, וניכר הדבר כי מדובר במגמה נפשעת של גורמים עלומים, שאינם מתכוונים לחדול ממעשיהם".

מוסיף הראשל"צ, "באתי בבקשה דחופה ובהולה אליכם, כי תפעלו באופן מיידי לחקור את העניין עד תומו, להעמיד את האחראים לדין, וכן להעמיד לאלתר שמירה ופיקוח מכאן ולהבא, כך שלא יתאפשר יותר חילול של קברי קדמונינו, שמלבד קדושתם הם נכסים היסטוריים של העם היהודי כולו".

קובי, באחוזת הקבר (מתוך פייסבוק)

בהתייחסות לטבריה כתב, "כמו כן לבושתנו, אני נאלץ לפנות ולבקש את התערבותכם גם בעניין מתחם קברה של קבר רחל, אשת רבי עקיבא, הטמונה בעיה"ק טבריה ת"ו, אשר הוצא לו צו הריסה תמוה, על ידי ראש העיר טבריה, ונודע לי כי הוא מבקש את עזרת המשטרה בביצוע צו ההריסה שהוצא על ידו למתחם הקבר".

"אבקש כי תעשו כל שביכולתכם למנוע מראש העיר טבריה להוציא אל הפועל את זממו ח"ו", כותב הרב יוסף אל השר גלעד ארדן והשר יצחק ועקנין.

"לא יעלה על הדעת, כי מקומות קדושים אלה יוותרו ללא כל פיקוח, ובפועל ניתנת הרשות למשחית להשחית ואין מי שיעצור בעדו. לטיפולכם הבהול אודה, וה' יתברך יכפר עוונות עמו ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר