חשש למרד בישיבה

הבחורים הספרדים חויבו בתשלום ה'גנרטור', וזעמו: "לנו יש את מרן הרב עובדיה"

בישיבה הספרדית, המנוהלת על ידי ראשי ישיבה אשכנזים, החליטו לחייב את הבחורים בתשלום חודשי על 'גנרטור השבת', למרות שהם כלל לא מעוניינים בחומרה הלכתית זו (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ישיבת 'נחלת דן'. אילוסטרציה (צילום: דוד זר)

בישיבת נחלת דן בבני ברק, החליטו לחייב את הבחורים בתשלום כספי שיממן את עלות 'גנרטור השבת' שמוצב בישיבה, זאת כנגד רצון הבחורים - הטוענים: "אנחנו ספרדים, ואנחנו לא צריכים גנרטור שהוא מנהג של אשכנזים".

ישיבת נחלת דן היא הסניף הספרדי של ישיבת בית מדרש עליון הוותיקה, האשכנזית. רבניה מגיעים, ברובם, מ"האחות הגדולה", וגם התנהלותה תואמת לאורח הישיבתי-אשכנזי, למרות שהבחורים בה הם כאמור ספרדים.

כעת, אחד הבחורים בישיבה, מתאר ל'כיכר השבת' את השתלשלות הדברים האחרונה: "היום נתלתה מודעה על לוח המודעות של הישיבה, ובה נכתב: לרגל גידול הבחורים בשנה החדשה, גדלה צריכת החשמל. עיקר הבעיה היא, בשבתות וימים טובים, אז אנו נזקקים לגנרטור, שזה כמו שש שעות של חשמל רגיל. אשר על כן, כל בחור ששם מזגן או כל מוצר חשמל אחר בחדרו, צריך לשלם על כך לישיבה - כסף - בנפרד".

"פה התחילה הסערה בישיבה", הוא מספר. "מהרגע שהמודעה נתלתה, הישיבה הייתה כמרקחה. הבהרנו לרבני הישיבה, כי בחורים יפתחו במרד נגד 'גביית היתר'. אנחנו לא צריכים לשלם על חומרות של אשכנזים. הגענו לישיבה ספרדית; אם היינו רוצים - היינו הולכים לישיבה של אשכנזים...".

גנרטור שבת. אילוסטרציה (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

תלמיד אחר ב'נחלת דן' אומר ל'כיכר השבת': "הכל התחיל מראש השנה, כאשר רוב מוחלט של בחורי הישיבה נאלצו להביא אוכל מהבית - כי האוכל פה לא היה אכיל. בשביל זה, היינו צריכים פלטות, כדי לחמם את האוכל - מה שגרם לצריכת חשמל גבוהה מהרגיל. כנראה לכן הישיבה החליטה שהבחורים צריכים לשלם על זה".

"אבל אנחנו לא מתכוונים לשלם", הוא מצהיר. "לנו הרי אין בעיה עם חשמל של חברת החשמל; לפי מרן הרב עובדיה אין בזה שום בעיה. ועוד יותר: למה אתה חושב שכל הבחורים הביאו אוכל מהבית? כי האוכל בישיבה לא אכיל; לפה שלי לא נכנסה חתיכת בשר קטנה בשני ימי ראש השנה".

התלמיד מוסיף בזעם: "זה נראה לך נורמלי? נכון שבכל ישיבה יש כמה מפונקים שמביאים אוכל מהבית, אבל פה מדובר על רוב מוחץ, של כ-90 אחוז מהישיבה... אולי אם יפתרו את בעיית האוכל- תיפתר גם בעיית הפלטות והחשמל...".

"רבני הישיבה טוענים שהסירוב שלנו לשלם, זו כפיות טובה מצידנו, אבל אנחנו לא מצליחים להבין למה אנחנו צריכים לשלם על החומרות של 'בית מדרש עליון' האשכנזית", מסיימים הבחורים במרירות.

'כיכר השבת' פנה להנהלת הישיבה, לבקשת תגובה, אך זו טרם הגיעה. כשהיא תתקבל, היא כמובן תתפרסם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר