סימן קללה? • צפו

גשמים עזים בריכוזים החרדיים ברחבי הארץ

למרות החום ששורר ברחבי הארץ, בשעה האחרונה החל מטר כבד של גשמים לרדת בירושלים, מודיעין עילית ובני ברק. מחר, יש חשש לשיטפונות במדבר יהודה. צפו במטח (מזג אוויר)

(צילום: באדיבות המצלם)

לאחר חג ראשון רגוע במרכז הארץ, בשעות האחרונות, למרות החום הכבד ששורר בחוץ, החלו לרדת גשמים עזים המלווים בברקים וברעמים בירושלים, בית שמש, מודיעין עילית, פתח תקווה ובני ברק.

צילום: אלי רוזנטל

בתוך כך, השרות המטאורולוגי הוציא אזהרה למחר (שלישי), יום ראשון של חול המועד - מפני שיטפונות במדבר יהודה וים המלח, בדרום הנגב, בערבה צפונית, במפרץ אילת ודרום הערבה ובצפון מזרח הנגב.

תושב בני ברק, מספר ל'כיכר השבת': "התושבים היו מופתעים לגמרי, הלכתי ברחוב ולפתע החל מטר עז לנחות עלי ועל כל הרחוב ובאותו הרגע שתי מכוניות התנגשו מעוצמת ההלם. אף אחד לא ציפה בכזה חום למכת גשמים כזו".

צילום: הזמר ישי בן צבי

אלי, ממודיעין עילית, מספר ל'כיכר השבת': "ישבתי עם ילדיי בסוכה והחלפנו חוויות ממהלך השנה, אשתי היתה באמצע להכין את הסעודת חג ולפתע מטר עז צנח על ראשנו, זה ממש הרס לנו את השמחת חג".

מאיר מירושלים, אומר ל'כיכר השבת': "הייתי באחת משמחות בית השואבה במאה שערים ועזרתי להכין את האוכל לבאים לשמחה. מיותר לציין שהגשם הכבד הרס את כל האוכל שהוכן בעמל רב..."

אחד הרבנים אף ציין ואמר ל'כיכר השבת' כי זו גמרא מפורשת: "במסכת סוכה דף כ"ח: כל שבעת הימים אדם עושה סוכתו קבע וביתו עראי. ירדו גשמים, מאימתי מותר לפנות - משתסרח המקפה".

צילום: שלומי טורנהיים

"משלו משל: למה הדבר דומה - לעבד שבא למזוג כוס לרבו, ושפך לו קיתון על פניו. שפך לו רבו קיתון על פניו, ואמר לו: אי אפשי בשמושך. רש"י על המקום מפרש: משתסרח המקפה - משתתקלקל המקפה, כל תבשיל קפוי, לא רך ולא עב קרוי מקפה. כלומר: גשמים היורדים בחג סימן קללה הם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר