כפייה חילונית

עיריית חיפה כפתה הצגה מעורבת על ילדים וילדות חרדים

במרכז הקהילתי בקרית שמואל תוכננה להיערך הצגה לילדים, כאשר הצגה אחת יועדה לבנות ואחת לבנים. אלא שפניית שדולת הנשים לעיריית חיפה הביאה להוראה לבטל את ההפרדה (חרדים בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

כפיה חילונית: חודשיים לאחר סערת מופעי הזמר בהפרדה בעפולה ובחיפה והתערבות בית המשפט, שוב כפיה חילונית בעיר חיפה.

אמש (שלישי) היתה אמורה להיערך במרכז הקהילתי בקרית שמואל הצגה ילדים בשם "הגיבורים שלנו" - הצגה המבוססת על סיפוריו של חיים ולדר מהספר 'ילדים מספרים על עצמם', במתכונת בה נערכות הצגות רבות בריכוזים החרדים, כאשר שעה אחת מוקדשת לבנים ושעה שניה לבנות.

על פי התוכנית, ההצגה יועדה לילדים בני חמש עד 12, ותוכננה להיות מוצגת פעמיים - בשעה 16:00 לבנות ובשעה 18:00 לבנים.

אלא שבעקבות פניית "כלבו - חיפה והצפון" ושדולת הנשים לעיריית חיפה, הורתה העירייה בתחילת ההצגה לאנשי המרכז הקהילתי להכניס גם ילדים להצגה שיועדה לילדות.

מדובר בהצגה בה נטלו חלק ילדים חרדים ודתיים רבים אשר הם והוריהם מעוניינים בהופעה בהפרדה, אך זו נמנעה כאמור בשל הפניות שקיבלה העירייה.

מהמרכז הקהילתי בקרית שמואל נמסר בתגובה: "אנחנו לא צד בעניין אלא רק משכירים את האולם למחלקה לתרבות תורנית בעירייה. אנחנו לא מתערבים בתכנים אלא אם הם לא ראויים. יש הבדל בין אירועים שאנחנו מפיקים כמרכז ושאינם בהפרדה לבין השכרת מקום לגורם אחר".

מ'תהל הפקות', מפיקי ההצגה והאירוע מסרו ל'כיכר השבת', כי ההופעה המעורבת נכפתה עליהם ועל עיריית חיפה בשל פניית שדולת הנשים. "זה לא נוח לנו, וודאי לא לתושבי המקום", אמרו.

מעיריית חיפה טרם נמסרה תגובה, לכשתתקבל נפרסמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר