פאנל מיוחד • צפו

הפתעה: זה הפיתרון המבריק למצוקת הדיור

בתוכנית מיוחדת של 'כיכר השבת' לנדל"ן - 'כאן בונים', מפתיע היזם - הרב שמואל טירר בפתרון מבריק למצוקת הדיור. ומסביר: יותר לא תיאלצו לקנות דירות לילדים בפריפריה • צפו (חרדים)

כאן בונים | כיכר השבת |
(צילום: אולפן 'כיכר השבת')

בתוכנית נדל"ן חדשה ומיוחדת, מבית 'כיכר השבת' - "כאן בונים", התארחו הרב שמואל טירר, יזם בתחום הנדל"ן, ועורך הדין דב מצנר, מייסד וראש מחלקת הנדל"ן במשרד עורכי הדין (MGR).

במהלך התוכנית, חשף הרב טירר את הפתרון המיוחד שלו לבעיית מצוקת הדיור בציבור החרדי, ועורך הדין מצנר נתן הסבר משפטי על איך פתרון זה יעבוד בפועל מול רשויות החוק.

בפתח דבריו, הסביר הרב טירר איך הוא - שהיה שר הכלכלה של חסידות סערט ויז'ניץ', מנהל ישיבת 'אור ישראל' ובעל סוכנות רכבים, נכנס לעולם הנדל"ן.

הרב טירר הסביר, כי בחסידות שלו כל צד מעניק לזוג הטרי סכום של 75,000 ש"ח, כאשר ביחד יש להם 150 אלף ש"ח. ומה אפשר לעשות עם זה? הרב טירר מסביר: "מה שעשו עד היום, כל זוג הלך לחפש דירה בזול בקריות או בכל פריפריה אחרת ושם את ה-150,000 שקל - כהון ראשוני ורכש דירה אותה השכיר באזור ה-2000 ש"ח בקריות".

מה רע בפתרון כזה? "זו השקעה לא נבונה בעליל. מכיוון שאם הם רוכשים דירה ב700 אלף שקל יש להם תשואה של אולי 3%, כי אתה משכיר את הדירה ב-2000 שקל כפול 12 חודשים זה 24 אלף שקל תוריד דמי תיווך של 24 אלף שקל יוצא שזה מגרד את ה-3%", וזה עוד המקרה הכי אופטימי, כשיש לך שוכרים מהחודש הראשון ומדובר בשוכרים נורמליים שאכן מתכוונים לשלם. חשוב לזכור שהשוכרים של דירות מסוג זה בדרך כלל הינם ממעמד סוציו אקונומי נמוך, מה שפוגע ביכולתם לעמוד בתשלומי השכירות".

"הפתרון הזה הוא רע מאוד מכיוון שאם התשואה שלך היא שלושה אחוז, והריבית שאתה משלם לבנק היא גם שלושה אחוז יוצא שאתה סתם מגלגל את הכסף ועוזר לבנק להתפרנס".

מה אתה מציע? "אני מציע שתביאו את ה-150 אלף שקל הללו שקיבלתם מההורים, ותבואו לרכוש אצלנו יחידת משרדים שתוכל להשכיר אותה ב-3000 שקל וכך יש לכם תשואה של עשרה אחוז שנתית ואחרי עשר שנים אתם רק מרוויחים, מדובר ברעיון הגיוני כי הרי זה לא כמו פעם שהשקיעו במפעלים או בעבודות פיזיות - היום העולם מתקדם לכיוון עבודה שהיא רק במשרדים ולכן הביקוש רק יגבר משנה לשנה והערך של הנכס יעלה משנה לשנה".

מאיפה הביטחון שהמשרד יהיה אטרקטיבי גם בעוד חמש שנים? "אנחנו בונים את הפרויקט שלנו כרגע ברחוב כנפי נשרים בירושלים, שזה אזור עם 99.6% תפוסה. אני יודע שאנשים מחכים נואשות למשרדים, לאחר ההחלטת ממשה שכל המשרדים הממשלתיים יועברו מתל אביב לירושלים בטוח שיהיה ביקוש אדיר כל הזמן - אל תשכח שזו עיר בירה וזה אזור מבוקש".

"האזור שאנחנו בונים - הוא כאמור עם ביקוש שיא, קחו לדוגמא את איזור ב.ס.ר ברמת גן יש שם הרבה משרדים פנויים, לעומת זאת בכנפי נשרים, בגבעת שאול אדם יצא מהמשרד כבר יש מישהו אחר שמחליף אותו".

עורך הדין מצנר, איך זה יעבוד מבחינה משפטית, ארנונה טאבו וכו'? "יחידות המשרדים שהרב טירר מדבר עליהן, הן כבר בבנייה וכל אחד יכול לבוא לראות את ההתקדמות, לא מדובר בחלומות. כל יחידה נרשמת על שם הרוכש בטאבו ויכולה להמכר על ידו בכל עת.

"לגבי ארנונה למרות שמדובר על חללים פתוחים, כל אחד ישלם רק על החלק שלו את הארנונה - כפי שמופיע בחוזה.
בנוסף, קיימים חללים משותפים במתחם, כגון; חדר ישיבות, שירותים, מטבח, עמדת מזכירות וכו' אשר כלולים בעסקת הרכישה והרוכשים יוכלו ליהנות מהם".

"יש למגדל ליווי בנקאי ומקצועי של בנק לאומי והבנייה אוחזת כבר בקומה השנייה, כאשר הצפי הוא שתוך מקסימום שנה וחצי ימסרו המפתחות".

במידה ואתם רוצים להיות חלק מההצלחה ולדאוג לעצמכם או לדור העתיד שלכם, תוכלו ללחוץ כאן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר