הקיצוץ במשפחתונים

גפני מאיים: "נעצור את תקציבי משרד הרווחה". צפו

המאבק נגד העלייה במחיר מעונות היום והמשפחתונים הגיע לוועדת הכספים שם נערך עימות סוער בין חברי הכנסת החרדיים לנציגי האוצר והרווחה. צפו בתיעוד מהוועדה (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום וידאו: אבי רבינא - כיכר השבת; צמונה: דוברות הכנסת - עדינה ולמן )

דיון סוער בוועדה: המאבק סביב העלייה במחירי מעונות היום הגיע היום (רביעי) לוועדת הכספים, שם נערך עימות סוער בין הח"כים החרדים לנציגי האוצר והרווחה.

מדובר בעליית מחירים פתאומית שנעשתה לפני מספר חודשים ונובעת ממחטף שביצע משרד הרווחה בתקופת הבחירות לכנסת ה-21.

הדיון נערך הבוקר לבקשתו של ח"כ יעקב אשר, יו"ר סיעת יהדות התורה, אליו הצטרפו חברי הכנסת מיכאל מלכיאלי ואורלי פרומן.

בדבריו, אמר ח"כ יעקב אשר: "הקיצוץ הזה שבגינו אנחנו יושבים כאן לא היה עובר אם היה שר מתפקד במשרד הרווחה בין הבחירות, או אם היתה ועדת כספים פעילה באותה תקופה".

"אני שואל את היועצת המשפטית של הוועדה - מדוע אי אפשר לקבל מהאוצר כספים לסבסד את הנושא הזה במיוחד שיש כספים של בינוי מעונות שלא נעשה?", תהה ח"כ אשר.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני אמר בתקיפות: "אנו דורשים מענה שיביא לביטול עליית המחירים, עד למענה כזה נעצור את התקציבים למשרד הרווחה".

חברי הוועדה, בעיקר מהמפלגות החרדיות, מתחו ביקורת קשה על משרדי הרווחה והאוצר על הקיצוץ בכספי המעונות המפוקחים והעלייה במחירים להורים.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני הוסיף: "יש העברה גדולה של משרד הרווחה בקיצוץ הרוחבי, אני לא אביא את זה לדיון. אני רוצה תשובה לשאלה המאוד פשוטה, למה אי אפשר לתת מענה לפגיעה הקשה הזו באוכלוסייה החלשה ביותר?! אנחנו דורשים שהקיצוץ ימומן בדרכים אחרות, ותמצאו דרך למנוע את עליית המחירים במעונות. אנחנו מבקשים תשובה תוך שבוע".

על פי נתוני משרד הרווחה שמובאים בדו"ח חדש של מכון המחקר והמידע של הכנסת בשנת תש"פ יפעלו ברחבי הארץ 2,362 מעונות, גידול של כ-5% ביחס לשנת תשע"ח בה פעלו 2,247 מעונות יום.

מניתוח ההפרש בתשלומי ההורים במסגרות המפוקחות בין שנת תשע"ט לשנת תש"ף, שהובא בדו"ח, עולה כי בשנת הלימודים הנוכחית חלה עלייה בהשתתפות ההורים בשכר הלימוד החודשי בכל המסגרות שבפיקוח באופן הבא: במעונות יום בניהול מלכ"ר חלה עלייה בסכום של 114-108 ש"ח בחודש בתשלומי הורים עבור ילד ועלייה של 142-123 ש"ח בחודש בתשלומי הורים עבור תינוק בדרגות 15-3 (פרט לדרגות 12-11 בהן אין סבסוד ממשלתי).

ח"כ אורי מקלב הציג במהלך הדיון מאות פניות שהתקבלו בלשכתו ממשפחות שמתקשות לעמוד במחירים הגבוהים, "אנו מדברים על נשים שמרוויחות פחות משכר המינמום וכל הכדאיות שלהן לצאת לעבודה תלויה בספק".

ח"כ מיכאל מלכיאלי אמר בדיון: "הקיצוץ האכזרי שרוצים לעשות בתקציב סבסוד המעונות, מה שיוביל להעלאת שכר הלימוד, פוגע באנשים החלשים ביותר וזה חוטא למטרה של עידוד אנשים ליציאה לעבודה, איזה מדיניות חלם יש פה? אחרי זה יספרו לנו שאנשים לא מסיימים כאן את החודש מבחינה כלכלית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר