בעקבות 'כיכר השבת'

מדהים: קרא על האסון - והחליט לתרום את כל תכולת ביתו

בתוך ים הציניות והמשברים הפוליטיים המתישים, הגיעה למערכת 'כיכר השבת' פנייה מרגשת מאדם עם לב ענק, חילוני תושב רמת הגולן, שנחשף למצבה של המשפחה החרדית שילדיה נשרפו (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אלעזר ורפאל אוחנה ז"ל, האחים שנספו (באדיבות המשפחה)

מי כעמך ישראל: האסון הגדול שפקד את משפחת אוחנה מנתניה, בו נספו שני ילדיה באש שפרצה בביתם, זעזע את המדינה - אך במיוחד, כך מתברר, את א, תושב רמת הגולן, שהחליט לתרום למשפחה המסכנה את כל תכולת ביתו רחב הידיים.

כזכור, אתמול פרסם 'כיכר השבת', על העזרה לה משוועים בני משפחת אוחנה, שכל חפציהם ובגדיהם עלו באש, שקיפדה את חיי אלעזר בן השלוש ורפאל בן החמש, זכרם לברכה.

בעקבות כך, פנה למערכת 'כיכר השבת' אדם שאינו מגדיר עצמו כשומר תורה ומצוות, סיפר כי קרא את הידיעה הזו והחליט על מעשה אצילי ובלתי נתפס: לתרום את תכולת דירתו, בשווי כספי עצום, למשפחה החרדית השכולה.

חלק מתכולת הבית המיוחד

מה גרם לך לנקוט בצעד כזה, ומדוע אתה לא מעוניין ששמך יפורסם? שאלנו את התורם האלמוני.

"אשיב לך קודם על השאלה השניה. אני אדם צנוע ופשוט, ולא מחפש לעצמי כותרות וכתבות. את המעשה הזה החלטתי לעשות, בשביל הנפש שלי. החלטתי לעשות לעצמי שינוי בחיים, וכחלק מזה - להיפטר מרוב החפצים שברשותי, ולהתחיל בדרך חדשה".

"אמש קראתי אצלכם על המקרה הקשה של משפחת אוחנה, וזה שרף לי את הלב. לא יכולתי לעמוד מנגד; על המקום החלטתי לתרום להם את הבית שלי".

אתה עוזב את הבית?

"תראה, תכולת הבית שלי היא עצומה. השולחן הסלוני העשוי מעץ זית עתיק, שאני הולך עכשיו לתת למשפחה, שווה לבדו הרבה כסף, חוץ מזה, יש לי בבית יצירות אמנות ודברים ששווים הכספי גדול, ואת הכל אני נותן למשפחה הזאת".

שולחן עץ הזית שהתורם צילם מביתו

"אני מתגורר כיום בבית גדול, יש בו מקררים, מכונת כביסה, מייבש, תנורים מכל הסוגים, מיטות מעוצבות - והכל מהחברות הכי טובות ונחשקות".

לא חשבת למכור את הפריטים האלה?

"זה כבר לא רלוונטי, מה הייתי מוכר ומה לא; החלטתי שבמקום להרוויח כמה שקלים, אני רוצה לשמח את המשפחה. זה יותר שווה לי מהכל. אני יודע שהרבה אנשים היו רוצים מאוד מה שיש לי בדירה, והיו מוכנים לשלם עליהם הרבה, אבל אני כאמור כבר החלטתי".

לסיום הוא אומר: "אני חלק מתוך עם, ואני רוצה שהזכויות ילכו לטובת עם ישראל".

גופות הילדים, בדרכם לקבורה (צילום: דוברות זק"א תל אביב)

לאחר הדברים המפתיעים הללו, קישרה מערכת 'כיכר השבת' בין התורם האלמוני לבין הרב שאול וייס מ'קופת הצדקה המרכזית בנתניה', המטפל באיסוף הכסף למשפחה.

השיחה בין השניים הייתה נרגשת, והרב וייס הודה לו מאוד על התרומה, תוך שהוא מבהיר כי ישוחח עם אופיר אוחנה, אב המשפחה, ויבשר לו על התרומה המרגשת.

כמה דקות לאחר מכן, עדכן וויס כי דיבר עם האב השכול. "עיניו זלגו דמעות כמים כשמע על הבשורה", תיאר, אך הוסיף כי כרגע אין למשפחה בית, כך שאין לה לאן להעביר את החפצים הרבים.

המטבח המפואר

רוצים גם אתם לתרום? לחצו כאן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר