"עוקץ היהלומים"

4 שנים וחצי נגזרו על הנוכל שהונה חרדים

דוד גולן, הואשם היום בבית משפט השלום בירושלים ב-54 חודשי מאסר בפועל בגין התחזות ועוקץ של "חרדים תמימים" שהשתכנעו מכך שהוא רוצה ללוות כסף בלי ריבית (אקטואליה)

(צילום: shutterstock)

בית משפט השלום בירושלים, גזר היום (ראשון) על דוד גולן, מי שידוע בתור "עוקץ היהלומים", 54 חודשי מאסר בפועל ופיצוי כספי ל-12 המתלוננים נגדו בסך של 139,000 ש"ח.

השופטת ג'ויה סקפה-שפירא, החליטה להרשיע את דוד גולן במאסר בפועל בגין מצגי שווא שנהג להציג בעיקר בפני אנשים מהציבור החרדי.

דוד גולן, בן 47 גרוש עם שני ילדים המתגורר באשדוד, היה כבר עבר פלילי ולחובתו חמש הרשעות קודמות בין היתר בגין עבירות מרמה רבות ובעבר כבר ישב בכלא על מעשי הונאה.

בכתב האישום נכתב, כי בזכות כושר השכנוע שלו, הוא הצליח להעביר לידיו סכומי כסף שניתנו לו כהלוואה כביכול, לצורך ביצוע עיסקה לרכישת יהלומים, לפעמים אף נתן כפיקדון יהלומים מזויפים.

לאחר שקיבל את הכסף "הוא הפסיק להיות נחמד", ויותר לא ענה לשיחות או מסרונים של אלו שהלוו לו את הכסף ואף החליף מדי תקופה את מספר הטלפון שלו.

הנאשם נהג להתחפש לחרדי ולפנות לעוברי אורח חרדיים ולשאול אותם היכן יוכל למצוא רב שיפסק לו בדיני ריבית, כאשר התחיל להיכנס בשיחה עם העוברי אורח הוא הסביר להם כי יש לו עיסקת יהלומים מצוינת והוא מעוניין לתרום את רוב הכסף שירוויח מהעסקה - לצדקה. אך הבעיה שחסר לו סכום כסף לצורך ביצוע העיסקה, ויש אדם שמוכן להלוות לו בריבית והוא רוצה לקבל על כך היתר מרב.

לאחר שאותם עוברי אורח אותם מצא באקראי, שמעו על המקרה הוא פיתה אותם או להלוות לו את סכום הכסף שנדרש או בתמורה להיכנס עמו לשותפות. כפיקדון הוא הביא כאמור יהלומים מזויפים או טבעות חסרות ערך שהציג אותם כטבעת יהלום.

בתיק אחר הואשם גולן, כי פנה לארגון מסוים והציג את עצמו כקבלן, כשהוא מסביר שהוא רוצה לתרום ל"קמחא דפיסחא" והוא מציע עיסקה; הוא נתן צ' (מזויף כמובן) על סכום של 32,000 ש"ח וביקש בתמורה 7,000 ש"ח מזומן.

לסיכום, לאחר שהשופטת הוכיחה כי מדובר בנוכל מתוחכם שלא בחל בכלום כדי להונות אנשים בעיקר מהמגזר החרדי, היא גזרה עליו 54 חודשי מאסר בפועל ועונש מאסר מותנה של 4 חודשים ובסך הכל ירצה הנאשם 58 חודשי מאסר בפועל שימנו מיום מעצרו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר