האלימות בב"ב

בויז'ניץ מתנערים מההתפרעות בישיבה: "חבל שלא יודעים להבדיל"

ה"פוגרום" בישיבת 'נחלת דן' הספרדית בבני ברק, עליו פורסם לראשונה ב'כיכר השבת' אמש, מעורר סערה רבה ברחוב החרדי. ובחסידות ויז'ניץ מתנערים ומגנים את האירוע (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
ממראות ההרס בישיבה הספרדית (צילום: דוד קשת)

חסידות ויז'ניץ כידוע מתחלקת לשניים, ויז'ניץ המרכזית בשיכון ויז'ניץ בבני ברק וחסידות ויז'ניץ מרכז שמרכזה ברחוב שלמה המלך.

בחסידות ויז'ניץ המרכזית מתנערים מן הפוגרום שבוצע בישיבה הספרדית בידי בחורים מחסידות ויז'ניץ מרכז ואומרים, כי "לאור שרבוב שמה של עדתנו המעטירה ויז'ניץ שוב ושוב למעשי ונדליזם ואלימות המלובים ע"י גורמים בחצר ויז'ניץ מרכז בנשיאותו וראשותו של האד' הרמ"מ שליט"א, הננו להדגיש, להודיע ולחדד כי אין למעשים אלו, כמו לשיטה בכללותה, תוצאותיה והליכותיה, שום קשר לעדת הקודש ויז'ניץ הממשיכה בגאון ובעוז את הדרך שהתוו מאורי דרכה לחינוך לתורה וחסידות, יראת שמיים ודרך ארץ".

בחסידות הוסיפו, "אנו מזועזעים נוכח השימוש של אינשי דלא מעלי בשם הקודש ויז'ניץ. מראש ידענו וצפינו כי אי ההתנגדות והוויתור לשולי שול הפורשים להשתמש בשם ויז'ניץ מתוך מטרה של מניעת מחלוקת, תהיה בעוכרינו ותהווה פגיעה בבית ויז'ניץ, אך לא שיערנו ופיללנו כי גם בשנת תש"פ 2020 עדיין יתנהגו ויתחנכו בשיטה קולקלת זו, וע"כ התנצלותנו בפני רבנו בעל ה'ישועות משה' ואבותיו".

מודעה שפרסמו גורמים בחסידות

גורם בחסידות אומר ל'כיכר השבת': "מצער מאוד שבכלי התקשורת הכלליים לא יודעים להפריד בין חסידות ויז’ניץ ששמה דגש מיוחד על אחווה ושלום עם כלל הציבורים ביהדות החרדית ובעם ישראל ובנויה על קירוב לבבות לבין קבוצה שפרשה וחלקים ממנה נוהגים באופן קיצוני שמוציא שם רע לכלל הציבור החרדי"

בתוך כך ממשטרת ישראל נמסר, כי שוטרים הגיעו לישיבה ופתחו בבדיקת נסיבות האירוע.

"משטרת ישראל רואה בחומרה כל אירוע אלימות ומעשה בריונות ותפעל למיצוי בדיקת נסיבות האירוע עד תום", נמסר מדוברות המשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר