המאבק הצליח?

הזוכים הגיעו וגילו: שכונת 'נוה שמיר' בבית שמש תישאר חרדית

משרד השיכון ועיריית בית שמש הציעו להעביר את הזוכים החרדים משכונת 'נוה שמיר' בבית שמש לרמה ד', אך נראה כי הניסיון נכשל: רוב מוחלט של השכונה - בידי חרדים (אקטואלי)

חלק מהזוכים, אתמול (צילום: באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: הזוכים במכרזי מחיר למשתכן בשכונת נוה שמיר הגיעו אתמול (ראשון) לבחור דירה, ולדברי כמה מהמשתתפים במקום, הם הופתעו לגלות כי רוב מוחץ מקרב הזוכים - בני המגזר החרדי.

אומנם מלכתחילה היה ידוע כי ישנם חרדים רבים שזכו בדירות בשכונה שיועדה מראש לציבור הכללי, אך במהלך השנה החולפת נעשו מספר ניסיונות לשנות את התמונה.

ההצעה המרכזית של עיריית בית שמש, שזכתה לתמיכת משרד הבינוי והשיכון הייתה העברת כלל הזוכים החרדים לדירות בגודל דומה בשכונת רמת בית שמש ד', שכונה שיועדה לציבור החרדי.

הזוכים החרדים בנוה שמיר התאגדו, הבהירו את התנגדותם, ובשלב מסוים אף איימו בעתירה לבג"ץ נגד מה שהם כינו "טרנספר" של התושבים החרדים.

בסופו של דבר, נראה כי אחוז החרדים בשכונה החדשה - גבוהה יותר משמעותית מכפי שהיה ידוע עד כה, כאשר מרבית הזוכים שהגיעו אתמול לבחור דירות, נמנו על הציבור החרדי.

עו"ד רוזנבלט עם חלק מהזוכים החרדים

עו"ד נתן רוזנבלט, שליווה משפטית את מאבק הרוכשים בשכונת נוה שמיר מסר בתגובה ל'כיכר השבת': "אני שמח שהמאבק המשפטי נשא פרי, ומשרד השיכון הבין כי בלתי ניתן לבצע אפרטהייד במדינת ישראל, וכי החרדים שווי זכויות".

"אין לחרדים כל בעיה עם כל משפחה חילונית שתגיע לשכונה, והיא תתקבל בברכה. בית שמש היא עיר לכולם" - הוסיף עו"ד רוזנבלט.

עם זאת הוסיף, "מחובתו של משרד השיכון לתכנן שכונות חרדיות בשולי ערים כלליות. שאם לא כן, התופעה שקרתה בבית שמש ולאיש, תצוץ בכל עיר אפשרית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר