"גלגול בגימטריה 'חסד'"

הגר"י זילברשטיין על פטירת האב ובנו: גלגול מהדור הקודם

חבר מועצת גדולי התורה התייחס לטרגדיה כאשר ר' איציק וייס התמוטט ונפטר שלושה ימים לאחר שבנו הפעוט נפטר בעריסה: "זו טרגדיה שאי אפשר לעכל - איננו יודעים חשבונות שמיים" (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(צילום: בעריש פילמר)

חבר מועצת גדולי התורה, הגאון רבי יצחק זילברשטיין התייחס לטרגדיה הנוראה שזעזעה את הציבור כולו, עם פטירת ר' איציק וייס, שלושה ימים אחרי שבנו הפעוט ישראל, מת בעריסה.

רבה של רמת אלחנן אמר בין דבריו כי יתכן כי האב ובנו הם גלגולים שבאו לתקן את עצמם לזמן קצוב בעולם, וכי איננו מבינים בחשבונות שמיים.

הגר"י זילברשטיין פתח ואמר "בבני-ברק בשבוע האחרון קרה דברים נוראים כזה אסון כזה טרגדיה אשר אי אפשר לעכלם".

מסע ההלוויה (צילום: איחוד הצלה וזק"א תל אביב)

"גם בשיעור שלנו שמענו בהלם על שממקסיקו הרחוקה תכנן רבי עזרא טוסאי זצ"ל לבוא לשיעור כאן לפתע הוא נפטר בגיל צעיר לאחר שחיתן את בנו האחרון והצער גדול מאוד".

הרב ציטט את הבן איש חי שכותב "על הפסוק בתהילים "קול רעמך האירו ברקים תבל, רגזה ותרעש הארץ" אומר הבן איש חי "אל תקרי בגלגל אלא בגלגול".

"וכך הוא מסביר וז"ל: בדורות האחרונים שנשכח מהם סוד הגלגול היו נבוכים, גם כן במקרים הנמצאים בתבל, שנראים לפי דעתם כמו עוול חס ושלום, צדיק גמור ימות בלא עיתו, או יסבול יסורים קשים, עד שנגלה הזוהר הקדוש וגילה להם סוד הגלגול, ובזה נחה שקטה דעת הבריאות, בכמה העניינים שהיו נבוכים בהם עד עתה. ובזה יובן בס"ד רמז הכתוב בתהילים "קול רעמך האירו ברקים תבל, רגזה ותרעש הארץ" אומר הבן איש חי "אל תקרי בגלגל אלא בגלגול".

"ורצה לומר כיוון שנשמע ונגלה קול רעמך אלו האסונות אשר נבראו לפשט את העקמומיות עקמומיות שבלב, הרי שבסוד הגלגול, בזה האירו כמו ברקים, ענייני התבל שהיו מופלאים ומכוסים בעיני רואיהם עד כה, ועל ידי יסוד הגלגול נודע טעמם ונימוקם".

הגר"י סיים ואמר "ובאמת עניין הגלגול שעשה הקדוש ברוך הוא הוא חסד גדול לבריאותיו, ולזה תמצא גלגול עולה בגימטריה 'חסד'".

"זהו, בגלגול איננו יודעים חשבונות שמיים, לפעמים אדם שומע 'רעם' בן נפטר או בשורה אחרת, זהו גלגול שצריך לתקן מהגלגול הקודם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר