מעצרו הוארך

הומלס חשוד בפריצה לבית כנסת: "היה לי קר"

אמש נתפס אדם גונב כסף מקופת צדקה ב'שול' המרכזי של ברסלב, נעצר אבל הכחיש את המיוחס לו. בבית המשפט התפרץ ה'הומלס', המוכר לתושבים, וצעק: "לא נמאס לכם?" (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
דלת אחורית של ה'שול' - פרוצה (ארכיון. באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (חמישי) את מעצרו של הומלס ערבי, שנתפס 'על חם' בעת שפרץ לבית כנסת בעיר ולרכב שחנה בסמוך.

בתחילת הדיון הציג נציג המשטרה לבית המשפט כמה סרטונים בהם תועד החשוד בעת מעשיו. באחד מהם, מלפנות בוקר ה-18.12, נראה דר הרחוב כשהוא מגיע לאזור שכונת מאה שערים, פורץ למיניבוס חונה וככל הנראה גונב משם שעון יד.

בסרטון נוסף, לאחר יומיים לערך, נצפה החשוד כשהוא "שב לזירת העבירה" ופורץ לרכב שנית, ובהמשך פורץ לבית הכנסת המרכזי (ה'שול') של ברסלב בשכונה.

בשלב זה זיהה אותו בעל הרכב, שאל אותו "מה עשית באוטו?" ונענה: "חיפשתי כיפה, ונכנסתי - כי היה לי קר". אמש חדר שוב הערבי לבית הכנסת, גנב מקופת הצדקה כסף והפעם נעצר, ובחקירתו במשטרה הכחיש את כל המיוחס לו.

פריצה לבית הכנסת של ברסלב. ארכיון (מצלמות אבטחה)

לאחר סיום דברי נציג המשטרה רס"ב אבי שבתאי, פנה אליו העצור וקרא בזעם: "אל תסתכל עלי, מי אתה בכלל? לא נמאס לכם?". בשלב זה התערב נציג שירות בתי הסוהר והתלונן בפני השופט: "הוא מקלל גם אותנו וגם את בית המשפט".

בא כוחו של החשוד, עו"ד ריאד סוואד מהסנגוריה הציבורית, טען כי לא ניתן לזהות את מרשו בסרטונים שהוצגו, וכי "העובדה שמדובר בערבי ובהומלס - לא הופכת אותו לחשוד", ולכן אין להאריך את מעצרו בחמישה ימים, כדרישת המשטרה.

"לעניין ההסתובבות שלו שם", הסביר עורך הדין, "הוא שנים גר כדייר רחוב וכולם מכירים אותו שם, אבל הוא לא מבצע שם עבירות. גם אתמול, כשנתפס, לא נתפס עליו שום דבר שקושר אותו למיוחס. בנסיבות הדבר, עוצמת החשד נמוכה מאוד, הפעולות המבוקשות אינן מצדיקות המשך מעצרו של המשיב מאחר וזהות האנשים האלה, זהותם ידועה למשטרה ואין ביכולת המשיב לפגוע בגרסה שלהם.

בתום שמיעת שני הצדדים הכריע השופט אלעזרביאלין כי "התשתית הראייתית מבססת חשד סביר שהמשיב אכן פרץ בכמה הזדמנויות", הזכיר כי יש לו עבר פלילי הכולל עבירות של ניסיון פריצה, חבלה במזיד וגניבה, והורה על הארכת מעצרו של המשיב עד מחר.

"בהיעדר התפתחות, אני מורה כבר עתה על שחרורו - מחר - למעצר בית בתנאים מגבילים", הוסיף השופט.

עו"ד ריאד סוואד, שכאמור מייצג את החשוד מטעם הסניגוריה הציבורית, מסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "מדובר בדר רחוב עם נסיבות חיים קשות, המכחיש את המיוחס לו וטוען כי אין לו כל קשר לאירוע. לטענתו מדובר בטעות בזיהוי. זהו אירוע נוסף בו אדם מסכן, מהצדדים המוחלשים של החברה, נזקק לעזרה, ובמקום לסייע לו - פותחים נגדו בהליך פלילי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר