הסיפורים שטלטלו רבבות

הילד החולה - סיים מסכת; ומנדי, חולה הטרשת - סיים ש"ס

שמעון יהודה בן ה-10 חלה בסרטן, קיבל על עצמו לסיים מסכת ועמד בזה בגבורה; מנדי רוזנברג, חלה בטרשת והצליח לסיים את הש"ס, למרות הכל • צפו בסיפורים הקטנים שריגשו עשרות אלפים (עולם)

מנדי רוזנברג ושמעון יהודה ברוצקי (צילום: מתוך השידור החי; עריכה: אריאל ליבא)

מאה אלף איש השתתפו בשבוע שעבר במעמד סיום הש"ס המרכזי בארצות-הברית, שנערך על-ידי 'אגודת ישראל', באצטדיון הבייסבול הענק 'מט־לייף' בניו גרז'י, בראשות גל גדולי התורה והחסידות, אדמו"רים, ראשי ישיבות ורבנים.

אך שני סיפורים שהוצגו בפני הרבבות במהלך המעמד, הצליחו לרגש את עשרות האלפים ולחזק את לומדי הדף היומי, יותר מכל.

הסיפור הראשון זהו סיפורו של הילד שמעון יהודה בן ה-10, שחלה בסרטן - וקיבל על עצמו לסיים מסכת בהוראת מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, והצליח לעמוד בזה חרף כל הטיפולים הקשים שעובר. הסיפור השני זהו סיפורו של מנדי רוזנברג, שחלה בטרשת נפוצה ולמרות כל הקשיים, כשכל גופו משותק ורק מוחו ועיניו פעילים - הצליח לסיים את הש"ס כולו.

"אני הרב ליש", פתח הרב שסיפר את סיפורו של הילד בפני הרבבות, "וברצוני לשתף אתכם באחד הסיומים המרגשים ביותר שנתקלתי בהם ובטוחני שגם אתם תקבלו ממנו השראה.

סיפורו המרגש של שמעון יהודה ברוצקי (מתוך השידור החי; עריכה: אריאל ליבא)

"שמעון יהודה בן רבקה גיטל הוא ילד מתוק בן 10 שלומד בת"ת 'בית התורה', בלייקווד שבניו ג'רזי. לפני 3 שנים, בהיותו בן 7, אובחן כסובל מגידול סרטני במוחו. המצב היה כה קשה, שהרופאים בכלל לא חשבו להשקיע מאמץ. אביו של הילד קיבל את עצתו של ר' יצחק קולדצקי, חתנו של הגר"ח קנייבסקי, שילמד עם בנו מסכת בזמנו הפנוי ואז יחגוג את הסיום.

"בשנים האחרונות עבר שמעון יהודה ניתוחים וטיפולים רבים, אך מעולם לא ויתר על הלימוד היומי במסכת ברכות - גם בזמנים הקשים ביותר. לפני 5 שבועות, נסע שמעון יהודה לפלורידה לצורך הליך רפואי סבוך. אימו ארזה לו את כל צרכיו עבור הטיול, אבל גם שמעון יהודה התכונן: 3 ימים לפני הטיסה, הוא סיים את מסכת ברכות וחגג זאת בשמחה גדולה.

"זה לא עוד סיום. זה סיום של מסכת שנלמדה במסירות נפש. כל פמליא של מעלה אמרה: כמה נפלאים עמך ישראל. שמעון יהודה ברוצקי הוא כאן איתנו היום, אנא הצטרפו אלי במחיאות כפיים לשמעון יהודה!

"שמעון יהודה, אתה מקור של חיזוק עבור כולנו. במעמד זה של שמחת התורה ע"י כלל ישראל, ברצוני לברך אותך שתעשה 'סיום' על כל הטיפולים והניתוחים, ותזכה לסיים בעצמך את כל הש"ס".

הסיפור השני זהו סיפורו של מנדי רוזנברג, הוא סובל מטרשת, מחלה קשה ונטולת מרפא שמשתקת את גופו של האדם. בסיום הש"ס הקודם לפני שבע שנים וחצי, הוא קיבל על עצמו לסיים את הש"ס. על פי הרפואה, הוא היה אמור לזכות לשלוש שנות חיים בלבד, אך בניגוד תחזיות הוא הצליח לסיים את הש"ס, למרות כל הקשיים, כשרק המוח והעיניים בשליטתו ויתר הגוף משותק.

"מיסטר מנדי רוזנברג זה שם שלא כולכם מכירים, אבל כדאי לכם להכיר", פתח המספר, "אם התאספנו כאן לחגוג את ההישג הגדול של סיום כל הש"ס, כדאי שנכיר אותו כדי להבין מהי מסירות נפש אמיתית.

סיפורו המרגש של מנדי רוזנברג (מתוך השידור החי; עריכה: אריאל ליבא))

"לפני 7 וחצי שנים בדיוק, ישב כאן אדם שהיה עד להישג הגדול של מסיימי הש"ס, וממש נדהם מכך - כמו כולנו. אך מנדי הוא לא כמו כולנו. מנדי סובל מטרשת, מחלה קשה ונטולת מרפא. היא מחסלת את הגוף, שריר אחרי שריר עד שהאדם משותק וקפוא לחלוטין.

"האיברים האחרונים שנותרים בשליטתם של חולי הטרשת הינם המוח והעיניים. בסיום הקודם, בשנת 2012, היה מנדי אחרי 4 שנים של סבל מן המחלה - שבדרך כלל החולים בה זוכים ל-3 שנות חיים בלבד. אך מנדי החליט באותו מעמד, שלמרות המחלה - בסיום הבא הוא לא ישתתף כצופה מן הצד אלא כמנצח.

"למנדי אמנם היתה תוכנית, אך כעבור 6 חודשים הוא היה משותק, ללא אפשרות לזוז, לאכול או אפילו לנשום בכוחות עצמו. איך הוא יכול להשיג את היעד כעת? רוב האנשים היו מוותרים או מתייאשים - אך לא מנדי! מוחו ועיניו עדיין פעלו, וזה יהיה חייב להספיק.

"כתוב: ישועת ה' כהרף עין - וזה מקבל משמעות מילולית. מנדי קיבל מחשב מיוחד, שפועל לפי כל תנועת עין שלו. בדרך זו הוא מתווכח עם החברותא שלו, מנווט באתרי אינטרנט תורניים, מסיים את הדף היומי מספר פעמים מדי יום, ולומד תורה מיום ועד ליל - 'ובהם נהגה יומם ולילה'.

"לא משנה מה יהיה המחיר, רעייתו מלכי מאמינה שהלימוד שלו הוא מה שמחזיק אותו, וכמדומני שכולנו מסכימים איתה; 'כי הם חיינו ואורך ימינו'. היו אלו 2711 יום מאז אותו סיום הש"ס, ומנדי לא הפסיד אפילו יום אחד.

"היום - מנדי סיים את הש"ס!

"אם מנדי הצליח, מה התירוץ שלנו? אם נשקיע את ליבנו ומוחנו בלימוד בכל מחיר, מה אנחנו יכולים להשיג? עם מה אתם עוזבים היום את המעמד?

"מנדי, אני מבקש כעת מ-100,000 איש כאן, וממיליון איש שצופים בשידור מסביב לעולם, לענות אמן על הברכה הבאה: 'כשם שעזרתו לסיים תלמוד בבלי, כן תעזרהו להתחיל מסכתות וספרים אחרים ולסיימם!'.

"תודה על הזכות ועל החיזוק, ר' מנדי, ומזל טוב לכל משפחת רוזנברג".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר