ביקורת חריפה וחריגה

הגר"ש כהן נעדר מה'סיום': "זעם על התנהלות ראש העיר"

הכל היה מוכן לקראת בואו של נשיא המועצת לסיום הש"ס של עיריית בני ברק, אך דקות לפני האירוע הגר"ש כהן ביטל את הגעתו: "ראש העיר רובינשטיין מפלה לרעה את הרב הראשי הספרדי" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראש הישיבה הגר"ש כהן וראש העיר רובנשטיין (צילום: פלאש 90)

אלפים השתתפו אמש (שני) במעמד סיום הש"ס ב'היכל מנורה' בתל אביב, שאורגן בין היתר על-ידי עיריית בני ברק. האלפים הרבים המתינו לבואו של נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, שהיה אמור לסיים את הש"ס ולנאום במעמד, כפי שנחשף ב'כיכר השבת', אך ברגע האחרון הודיעו המארגנים כי הגר"ש לא ישתתף במעמד.

בתחילה טענו כי הסיבה לאי הגעתו של הגר"ש כהן היא מצבו הבריאותי לצד מזג האוויר הסוער, אך ל"כיכר השבת" נודע כי הגר"ש כהן קיבל את ההחלטה שלא להגיע בכדי שלא יראה כי הוא מגבה את התנהלות ראש העיר בני ברק, אברהם רובנשטיין, מול הרב הראשי הספרדי של העיר, הגאון רבי מסעוד בן שמעון.

ל"כיכר השבת" נודע כי בחודשים האחרונים עלו משלחות של רבנים מהעיר בני ברק למעונו של הגר"ש כהן והביעו בפניו זעם על התנהלות ראש העיר רובינשטיין מול הגאון רבי מסעוד בן שמעון, שכזכור מונה על-ידי נשיא המועצת לתפקידו, מינוי שזכה לתמיכתם של כל גדולי ישראל של הציבור הספרדי.

במהלך השיחות, טענו הרבנים כי רובינשטיין מפלה את הרב הספרדי לרעה ולא מסכים לתת לו את הכלים הנדרשים בכדי להתנהל ברבנות העיר, בטח בהשוואה מול הרבנים האשכנזיים שמונו לתפקיד.

הרבנים העלו בנוסף תלונות על העובדה, שלדבריהם, רבני שכונות ספרדים לא מקבלים שכר, בזמן שרבנים אחרים כן מקבלים שכר מעיריית בני ברק.

הגר"מ בן שמעון ומכתב ההכתרה

"הגעתו של ראש הישיבה לאירוע המרכזי של עיריית בני ברק הייתה נראית כהבעת אימון בהתנהלות ראש העיר", מסביר ל'כיכר השבת' גורם המעורה בנושא הרגיש, "ראש הישיבה מודע למה שמתרחש בעירייה, שומע את התלונות של הרבנים באשר ליחס אליו זוכה הרב בן שמעון - שמונה על ידיו, והחליט שלא להשתתף".

כאמור, הרבנים שהגיעו לאחרונה למעונו של נשיא המועצת התלוננו על אפליית הרבנים הספרדים בבני ברק, כך לדוגמא, לדבריהם: הרב האשכנזי של שכונת שיכון ה' מקבל שכר, בעוד הרב הספרדי - לא. כך גם בשכונות 'אור החיים' וקריית הרצוג.

"מדובר כאן בהתנהלות חמורה מאוד", מספר גורם נוסף המעורה בנושא, "נשיא המועצת מינה את הרב בן שמעון, כל גדולי הרבנים הספרדים הצטרפו למינוי, אבל העירייה מפלה אותו במכוון, אפילו במודעות של דרשות רבני העיר, כדוגמת 'שבת שובה', העירייה בחרה להתעלם מנוכחות הרב הראשי הספרדי, אי אפשר לעבור על-כך בשתיקה".

תגובת עיריית בני ברק לא התקבלה עד כה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר