אחרי הביקורת

השר פרץ במודיעין עילית: "אפליית הילדים החרדים חייבת להיפסק"

שר החינוך רפי פרץ ביקר בגני חינוך מיוחד במודיעין עילית שבשל היותם חלק ממסגרת המוכר שאינו רשמי הם סובלים מאפליה תקציבית קשה והצהיר כי יטפל בכך (חדשות חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט, באדיבות המצלם)

מעקב 'כיכר השבת': אפליית ילדי החינוך החרדי: שר החינוך רפי פרץ ביקר הצהריים (רביעי) בגני טף לטף במודיעין עילית בגן לומדים ילדי חינוך מיוחד, ובשל היותו חלק ממסגרת המוכר שאינו רשמי הוא סובל מאפליה תקציבית קשה.

שר החינוך שהותקף רבות בעת האחרונה על מצבם של ילדי החינוך המיוחד החרדי, נשאל על ידי יו"ר פורום המוכש"ר דוד שרפר, על המציאות הקשה ולפיה קיימת אפליה קשה ובלתי חוקית של גני החינוך המיוחד במוכש"ר.

פרץ הכריז בפגישה: "נזמן פגישה דחופה לקדם פיתרון לילדי החינוך המיוחד. הילדים הללו זכאים לכל מה שזכאי לו תלמיד אחר בישראל ואנחנו נדאג שזה יקרה".

כידוע, מרכז המחקר של הכנסת קבע, כי ילד בגן כזה זוכה לתקציב של 54% מתקציב שזוכה לו ילד בגן אחר בישראל. ומתחילת ינואר 2020 המדינה קיצצה 5% נוספים מתקציב מוסדות החינוך המיוחד במוכר שאינו רשמי.

נציגי ההורים בגני הילדים, מרגלית לב טוב, מובילת מאבק ההורים ואליעזר היון, הבהירו כי אין להסתפק במילים אלא לפעול מיידית כדי לתקן את העיוות הנורא. "כל יום שילד אינו מקבל את השעות הטיפוליות שלהן הוא זכאי הוא יום שלא יחזור והנזקים חמורים". הם קראו לשר לא להרפות מהעניין עד לפתרון מיידי של הנושא.

"האפליה היא עבירה על חוקי המדינה ויש להפסיק אותה מיידית", אמרו נציגי ההורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר