תכנית הדיור

פתרון מצוקת הדיור? אנחנו לא סוג ב' / טור

רוב התכניות הן בעיר הדמיונית כסיף, בעיר החלומות שפיר, ועוד כמה מקומות "אטרקטיביים" כמו מעלה עמוס, נחליאל ועמנואל / עו"ד נתן רוזנבלט על תכנית הדיור לחרדים (נדל"ן)

עו"ד נתן רוזנבלט | כיכר השבת |
(צילום: אולפן כיכר השבת)

אגף חרדים במשרד הבינוי והשיכון פרסם דוח על מצב הדיור למגזר החרדי. עצם המחקר, מבורך, ורבים מהנתונים בו קרובים למציאות.

אך יש לשים לב לכמה מהדברים שלא מופיעים בדוח. חריש למשל. מהלך הקמת השכונה החרדית בעיר, נמנע ע"י משרד השיכון, למרות שמחברי הדו"ח הבטיחו לי אישית שהוא יקודם, כנראה מתוך חשש שעוד קצת חרדים עלולים להפריע במיתוג העיר כחילונית.

כנראה שמאותה סיבה לא מצאנו את אלף המשפחות שרכשו דירה בעיר המבוקשת על ידי החרדים ודחויה על ידי החילונים.

מאותה סיבה, מובלע כאן בשוליים, נתון מדהים; רוב רוכשי הדירות בערי פריפריה רבות הם חרדים! הנתון האמיתי, גבוה בהרבה ממה כתוב כאן בדו"ח. כלומר: ממשלת ישראל, במקום לדאוג לחרדים לקורת גג בשכונות ייעודיות, מעדיפה להפוך חצי מדינה לבית שמש.

אם כבר הזכרנו את בית שמש, הרי בעוד שהמשרד מתגאה בדוח באלפי יח"ד למגזר, הרי שהיד השנייה עושה הכל על מנת להפריע, ללא הועיל, לחרדים להגיע לרמה ה'.

ואי אפשר בלי להתייחס כמובן לשאלה הקשה מכל: לפי הנכתב בדו"ח, בתוך 14 שנים המגזר יצטרך כמעט 200,000 יח"ד חדשות. כאשר המשרד מצידו מציג היערכות עלובה ביותר מול המספרים הללו.

מה עוד, שרוב התכניות הן בעיר הדמיונית כסיף, בעיר החלומות שפיר, ועוד כמה מקומות "אטרקטיביים" כמו מעלה עמוס, נחליאל ועמנואל.

אם המשרד אכן חפץ לסייע למגזר החרדי, כמו לכל מגזר אחר, יש לנקוט בשלוש פעולות פשוטות, ולהפסיק להתייחס אלינו כאל אזרחים סוג ב'.

ראשית: אימוץ החלטת הממשלה בדבר ייעוד שכונות בערים כלליות. בחריש למשל, יש תכנית מוכנה ל3500 יח"ד. רק להוציא מהמגירה.

שנית: להתייעץ עם הציבור החרדי ולא רק להחליט בשבילו. רבות נפגשתי עם כל זרועות התכנון של המשרד, ואין שם חרדי אחד בעל תפקיד. אפילו האחראי על המגזר החרדי במשרד (בחור חכם שרוצה לסייע) איננו מהמגזר.

שלישית: להבין שהחרדים הם אזרחים שווי זכויות במדינה. לא משהו שזורקים לחצר האחורית לריב עם הבדואים של כסייפא, או בשר תותחים לפאתי רמאללה ואחורי חברון.

רוצים בכל זאת להציע לנו רק את כסיף ואת נחליאל? אין בעיה, אבל באותם תנאים שהייתם מציעים לילדים שלכם! מי שלא ימצא לנו פתרון במקומות מתאימים, יהפוך חצי מדינה לבית שמש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר