"ידע הציבור וייזהר"

זוג נוכלים שניסו לעקוץ את ראש הישיבה - נתפסו "על חם"

אל משרדו של ראש ישיבת "נזר ישראל" במודיעין עילית נכנסו בני זוג וביקשו לארגן ערב התרמה, אך דרשו סכום כסף כמקדמה. הם התבקשו לחזור כעבור יומיים - ואז נעצרו על-ידי המשטרה (אקטואליה)

יענקי כץ | כיכר השבת |
בני הזוג במשרדו של ראש הישיבה (צילום: מצלמות אבטחה)

אל ישיבת 'נזר ישראל' של הרב מ"ע, ברחוב אור החיים במודיעין עילית, הגיעו בשבוע שעבר זוג שהציגו עצמם כבעל ואישה וביקשו פגישה עם ראש הישיבה.

בפגישה סיפרו השניים כי הם מארגנים אירועי התרמה לישיבות בקרב חבריהם בקהילה הגרוזינית, ובאפשרותם לארגן בערבי התרמה עשרות אלפי שקלים עבור הישיבה.

הזוג הראה לראש הישיבה מסמכים המעידים לטענתם על אירועים קודמים שערכו, ואף שלפו חבילה גדולה של שטרות להראות שאינם זקוקים למזומנים.

הגבר, כפי שתועד במצלמת אבטחה

בשלב מסוים, לקראת סיום הפגישה, ביקשו הנוכלים מראש הישיבה סכום של 2200 דולר לשם ארגון האירוע, להוצאות כמו קייטרינג, אולם וכדומה.

הרב ע. שהחל לחשוד אמר כי הוא זקוק ליומיים להשיג את הכסף. בתגובה, הם זעמו והחלו לשוטט במשרד. הגבר, ראה על השולחן תלושים לרשת 'יש' בסך 600 שקלים, לקח אותם וסיפר שיחלק אותם לתורמים.

הרב ע. הזמין את הזוג להגיע שוב כעבור יומיים. ביום שנקבע הם הופיעו ונכנסו שוב לפגישה עם ראש הישיבה, הפעם הפגישה כולה הייתה מתועדת, ובשלב מסוים נכנסו לחדר ארבעה אברכים מתלמידי ראש הישיבה, הם החלו לחקור את הזוג והטיחו בהם שהם נוכלים, רמאים ושקרנים המנצלים את המצוקה הכלכלית של ראש הישיבה.

האישה, כפי שתועדה במצלמת אבטחה

בשלב הזה נכנסו גם השוטרים שהוזמנו טלפונית, וגילו כי בכיסים של בני הזוג ישנם מסמכים מזויפים רבים, ארבעה מכשירי סמארטפון, תעודת זהות עם שם שונה מזה שהציגו לראש הישיבה, וחבילת שטרות גדולה אך בכל שטר דולר אחד בלבד מלבד השטר הראשון שהיה על סך מאה דולר.

סרט התיעוד המלא של הנוכלים הועבר למשטרה, והשניים נלקחו לחקירה.

מנהל הישיבה אמר ל'כיכר השבת' כי "אנחנו מאמינים שעוד ראשי ישיבות נעקצו בדרך דומה, הבעיה שאי אפשר להאשים אותם בגניבה משום שלטענתם הם באמת רצו לארגן ערבי התרמה לישיבה, אבל יידע הציבור וייזהר, ובעיקר ראשי ישיבות ומוסדות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר