פרסום ראשון

הגר"י עדס לתלמידיו: 'מי שלא יצביע ג' - אין מקומו בישיבה'

ראש ישיבת 'קול יעקב', הגאון רבי יהודה עדס, נתן הוראה חריגה בישיבה, לפיה, מי שלא יצביע ג' - אין מקומו בישיבה. "אם יש מישהו בחוג אחר או עם מחשבה אחרת - שידע שאין לו מקום בישיבה" (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הרב יהודה עדס, ארכיון (צילום: מוסדות 'בנין אב' )

פרסום ראשון: ראש ישיבת 'קול יעקב', הגאון רבי יהודה עדס, החתום על מכתבי מועצת גדולי התורה, נתן השבוע הוראה חריגה בישיבתו, לפיה, מי שלא יצביע ג' - אין מקומו בישיבה. ההקלטה מדבריו הגיעה לידי 'כיכר השבת'.

הגר"י עדס נחשב לאחד מגדולי ראשי הישיבות, אך יחסיו עם דגל התורה ידעו עליות ומורדות בשנים האחרונות. בשנה האחרונה חזר הרב עדס ל'דגל התורה' ומהבחירות המקומיות האחרונות מורה לתלמידיו להיות כפופים למרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

בשיחה בפני תלמידיו בישיבתו בשכונת בית וגן בירושלים, הודיע הרב עדס לתלמידים הספרדים כי מי שלא יצביע למפלגת 'יהדות התורה' - אין מקומו בישיבה.

"בחירות זה דבר המסור ללב", אמר ראש הישיבה, "כפי שבפעמיים האחרונות הדפסתי, ר' חיים יאריך מים ביקש לפרסם את דעתי ברבים, כי יש לנו בוגרים בני ישיבות".

הרב עדס המשיך ואמר: "יש לנו חיוב להצביע אות ג', ככה ביקש ר' חיים. אני אומר דבר אחד. אתה נמצא במקום, אתה כפוף למקום. כשאתה בא לבית מלון יש שלט בו כתוב מתי הארוחות. יש כללים בישיבה, תקדים נעשה גם בלי שתשמע.

"בחירות זה דבר המסור ללב, בישיבה כזו רצינית שיש לנו שאנו נמצאים, אני משוכנע שכל אחד מבין מזה דבר המסור ללב. אם יש מישהו בחוג אחר, או עם מחשבה אחרת אז צריך שידע שאין לו מקום בישיבה".

בשלב זה החריף הרב עדס את דבריו בנוגע לאלו שלא מצביעים כפי הוראת רבני הישיבה, והורה לכבות את מכשירי ההקלטה הנמצאים בחדר.

כזכור, בכ"ו באב ה'תשע"ב צורף הגר"י עדס כחבר במועצת גדולי התורה של דגל התורה ביחד עם עוד שמונה חברים נוספים. כעבור עשרה חודשים פרש מהמועצה ומתפקידיו ב'ועד הישיבות' על רקע המחלוקת בציבור הליטאי.

לאחר תקופה הורה הרב עדס לבני ישיבתו: "מרן ראש הישיבה הרב שטיינמן הוא מנהיג הדור, הצדיקות שלו מפורסמת ואחריות הדור נופלת על כתפיו ורק לו אנו מחויבים לשמוע".

לקראת הבחירות לרשויות המקומיות ב-2018 פרסם הרב עדס מכתב שבו כתב: "אני נאלץ לפרוש מהנהגת הציבור על כל המשתמע מכך וזה מחמת שתי סיבות: א. מחמת הבריאות, ב. העול הכבד המוטל עלי בישיבה שאף בזה כמעט ואינני עומד מחמת הבריאות".

בשנה האחרונה, חזר הרב עדס לחתום על מתכבי מועצת גדולי התורה הליטאית, כאשר שמו התנוסס לצד יתר חברי מועצת גדולי התורה על ה'קול קורא' המפורסם לקראת מערכות הבחירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר