בצורה ישירה

החרדית ממאה שערים משיבה לרינה מצליח • צפו

חני פרנקל, מורה חרדית שנולדה במאה שערים ומלמדת בתיכון חילוני, לא יכולה להתאפק והיא מגיבה בחריפות לדברים שהשמיעה אמש רינה מצליח כנגד הציבור החרדי. צפו (חרדי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
פרנקל (צילום: מתוך הסרטון)

בליל שבת האחרון, במהלך התכנית פגוש את העיתונות בחדשות 12, ישבה העיתונאית רינה מצליח והסיתה בבוטות נגד המגזר החרדי כולו, חני פרנקל, החליטה להשיב לה בצורה מכובדת, אך ישירה.

חני פרנקל, היא נשואה ואמא לשלושה. לשעבר כתבת באתרים החב"דיים; שטורעם, col, ובעיתון כפר חב"ד. כיום גרה ביישוב אחיסמך, מרצה ומעבירה שיעורים. בנוסף מחנכת בבית הספר ממלכתי בראשון לציון.

וכך היא אמרה בסרטון:

אנחנו אומנם לא מכירות...אבל שמעתי שדיברת עלי והייתי שמחה להגיב לך אם יורשה לי. ולא, לא כי אני חושבת שאני צריכה לענות או להתנצל. מסיבה אחת פשוטה - הגיע הזמן שנעשה בנינו היכרות.

אז היי רינה, קוראים לי חני. אני אישה חרדית, אמא לשלושה. נולדתי וגדלתי במאה שערים, את מאה שערים אני מכירה על כף ידי. ווואלה, איך אומר לך בעדינות? כאשר את מדברת על תושבי מאה שערים, ליבי מתמלא חמלה, גם על אלה שאת מייצגת, אבל בעיקר עלייך - על הבורות, על ההכללה ועל אין ספור תמונות של מיעוט שמייצגות לדבריך את הרוב.

אז בואי ואספר לך: מהרגע שניתנה ההוראה מטעם משרד הבריאות ואגב עוד הרבה לפני, לא יצאנו מפתח הבית. את הקניות לסופר אני מבצעת דרך הנייד.

את הוריי, אחיי ואחיותיי המתגוררים במאה שערים, לא ראיתי מזה כמה שבועות. וכן אני מתגעגעת, מאוד מתגעגעת! אבל מבינה כמו הרוב שכך צריך לנהוג. גם הם לא יוצאים מביתם וכנ''ל רוב התושבים שאני מכירה באופן אישי.

אנשים שלוקחים אחריות ומקיימים את הנאמר:"לא תעמוד על דם רעך''. אותו קומץ שאת מדברת עליו, גם אני מוקיעה וכך גם רוב הציבור החרדי.

את יודעת משהו רינה, הקורונה בסוף תישאר נחלת ההיסטוריה, אבל השנאה, ההכללה וההסתה הם יישארו איתנו כאן לעוד הרבה זמן, כי לקלקל קל מאוד ולתקן קצת פחות. דיברת על חזרה בתשובה – אז אולי הגיע הזמן שתתנצלי בפני הרוב המייצג את הציבור החרדי ותשאירי את הביקורת למיעוט?!

כאשר הקורונה תחלוף ותעבור מן העולם, אני מזמינה אותך לכוס קפה אצלי בבית ולו רק בכדי שנסתכל אחת על השנייה בעיניים וניראה אוהבות יותר מאשר אויבות. ועד אז אני מאחלת לך ולכל עם ישראל.

כזכור, בליל שבת טענה העיתונאית, שכל החרדים תוקפים את פקידי מס הכנסה, מפגינים נגד הגיוס, וכאשר ניסו לקטוע אותה התעקשה שלא מדובר רק במיעוט מתוך החברה החרדית.

"כשפקידי מס הכנסה נכנסים למאה שערים או לבני ברק כדי לבדוק עסקים הם יוצאים משם רק בליווי משטרתי בגלל שהם מותקפים על ידי התושבים", טענה מצליח.

בין דבריה הזכירה גם נשכחות: "אני רוצה להזכיר לכם, לפני 20 ו-25 שנה את ההפגנות האיומות של החרדים כשהיה צורך לסגור את כביש בר אילן בירושלים".

"אני צריכה להזכיר לכם מה קורה כשאברך מקבל צו גיוס למרות שהוא יודע שהוא לא יתגייס איזה הפגנות וסגירת כבישים אנחנו מקבלים".

לכן הטיפה העיתונאית כי "החרדים צריכים ללמוד הם חייבים לקבל את המדינה לטוב ולרע אנחנו רוצים לסייע להם ואני מקווה שהיום יסייעו לכל תושבי בני ברק גם לעבור את השבת גם לעבור את החג וגם לתת להם תחלואה אבל מערכת היחסים הזאת חייבת להשתנות זה לא יכול להיות שהחרדים מרגישים בלתי מחוייבים לצווי המדינה".

בשלב זה ניסו לקטוע אותה, בעיקר דנה וויס, שטענה שאי אפשר להכליל, אך היא התעקשה: "זה רוב החרדים. זה רוב החרדים שמונהגים על ידי רבנים ועסקנים".

לסיום טענה שלא מדובר בשנאת חרדים אלא שהיא אומרת את הדברים מתוך "דאגה למדינה". המגיש דני קושמרו הדגיש לסיום כי בכל זאת, החרדים הם 15 אחוז מהציבור בישראל ואי אפשר להכליל אותם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר