נלחמים בקורונה

הסתיים ה'הסגר' על בני ברק והשכונות החרדיות בירושלים

שבועיים לאחר שהעיר בני ברק נכנסה להסגר, לפנות בוקר כוחות המשטרה עזבו את העיר שנפתחה לתנועה, כך גם בשכונות החרדיות בירושלים • הערכה: הסגר על השכונות בירושלים - יחודש (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
כוחות משטרה בבני ברק (צילום: דוברות המשטרה)

שבועיים לאחר שהעיר בני ברק נכנסה להסגר, לפנות בוקר (חמישי) כוחות המשטרה עזבו את העיר שנפתחה לתנועה, כך גם בשכונות החרדיות בירושלים.

במהלך הלילה חברי ועדת השרים למאבק בנגיף דנו בשאלה האם להאריך את צו השעה ל'אזור מוגבל' על בני ברק והשכונות החרדיות בירושלים. הדיון הסתיים ללא החלטות, אך ההערכה היא כי השרים יחדשו את הסגר רק על השכונות החרדיות בירושלים, שם אין ירידה במספר החולים שנדבקו בנגיף.

ועדת השרים תתכנס לדיון נוסף בשעה 08:00 בבוקר. במיד והשרים אכן יחדשו את הסגר על השכונות החרדיות בירושלים, הרי שכוחות המשטרה יחזרו לסגור את הכניסות והיציאות לשכונות החרדיות בבירה.

באשר לעיר בני ברק, כאמור, ההערכה היא כי ועדת השרים לא תחדש את הסגר על העיר ובמקביל העירייה תעשה מאמץ לפנות את חולי הקורונה למלונות המיועדים להם. באשר לתחבורה הציבורית, השרים החליטו כי התחבורה בעיר לא תחודש למעט קו פנימי.

כזכור, כפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת, יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, הגיע להסכמות כי בית הארחה 'חפץ חיים' יהפוך למלון עבור משפחות חרדיות שנדבקו בנגיף הקורונה, זאת בניסיון להוציא את החולים מהבתים ובכך להוריד את מספר החולים בשכונות החרדיות בירושלים ובבני ברק.

השר דרעי אמר ל'כיכר השבת' כי "המשימה הגדולה שלנו היא להוציא את החולים מהבתים, אנחנו מבינים את המגבלות הרוחניות של המשפחות ולכן פועלים בכל הכוח להתאים להם מקומות. קיבוץ חפץ חיים הוא מקום עם כשרות מהודרת ותנאים המתאימים לאורח החיים החרדי".

"אני מקווה", הוסיף דרעי, "שכבר בצאת החג המלון יאוכלס במשפחות, זה גם יוריד את מספר החולים באזורים החרדי, ויוביל בסופו של דבר להקלות משמעותיות בדרך ליציאה מההסגר והסרת המגבלות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר