המפקד מגיב

ירי הרימון במא"ש: כך מנענו לינץ' בשוטרים

תת ניצב עופר שומר, שאישר את השימוש בירי רימונים בתוך שכונת מאה שערים ירי שהוביל לפגיעה בילדה בת 8, מתייחס לירי ואומר: "בוצע רגע לפני שנעשה בשוטרים לינץ'" (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(וידאו: יאיר לוי פלורליסט)

תת ניצב עופר שומר, מפקד מרחב ציון, שאישר את השימוש בירי רימונים בתוך שכונת מאה שערים ירי שהוביל לפגיעה בילדה בת 8, מתייחס לירי ואומר: "בוצע רגע לפני שנעשה בשוטרים לינץ'".

לדברי תת ניצב שומר, בראיון ל'מעריב': "קיבלנו מידע שהולכת להתקיים הפגנה בעין יעקב, צריך להבין שירושלים יוצאת דופן בחריגות שלה ואסור לנוע מרובע לרובע. המדיניות שלנו היא למנוע את התפשטות המגיפה ואנחנו עושים הכל כדי ליישם אותה. הפעם כשהגיעו השוטרים וביקשו לפזר את ההתקהלות, הם הותקפו במאות של חרדים שהפרו את הסדר והשליכו לעברם מכל הבא ליד: בקבוקים, הפרשות אדם, פצצות סירחון, פלורוסנטים, ביצים, מוטות ברזל, ארגזים, ובנוסף יידו לעברם אבנים.

"במהלך הפרת הסדר העצומה, של מאות חרדים מול 25 שוטרים, חשו כוחות הביטחון שההמון צר עליהם והמתפרעים התחילו לתקוף את השוטרים".

השלכת הרימון במאה שערים

לדבריו: "הכל נעשה על פי הנהלים, השוטרים פנו אליי, ואישרתי ירי של מספר רימוני הלם לפיזור המתפרעים. יש הרבה דברים שצריך לבדוק באירוע הזה ואנחנו נשלים את הבדיקות. הרימון לא הושלך לכיוון שלהם אלא לצד השני, לא ניתן היה לראות את הילדים, והכל נעשה במצב שבו השוטרים חשו סכנה ממשית לחייהם רגע לפני שנעשה בהם לינץ'.

"אנחנו המשכנו את הפעילות שלנו במקום, חזרנו לשם והמשכנו לבצע מעצרים ועל כך מגיע מחמאות לשוטרים ולא מתקפת זעם".

שומר הדגיש בדבריו ב'מעריב' כי רובו של הציבור החרדי שומר על ההוראות ומשתף פעולה: "רובו המכריע איתנו בשילוב זרועות אבל ישנם את הקיצוניים שמציתים את האש יותר מדי פעמים ומובילים הפרות סדר אלימות ביותר. יש את הסיקריקים, יש את נטורי קרתא, והפלג הירושלמי שלמרות שניסינו להגיע גם איתם להבנות, עדיין ישנם גם בתוכם קיצוניים מורדים, ובכל פעם שאנחנו נכנסים לשם אנחנו סופגים אלימות שלוחת רסן ומבזה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר