סערת ההצבעה בקיבוץ הדתי

ציפורי, למה בוטלה המלונית לחרדים? 'חושבים שמצורעים'

אחרי שרוב החברים בקיבוץ חפץ חיים הרימו את ידם בהצבעה נגד אירוח חרדים חולי קורונה בשטחם, מנכ"ל 'מלון ציפורי' תוקף אותם במלים קשות ומאשימות, בראיון נטול כפפות ל'כיכר השבת' (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול: אריאל ליבא ויוחנן בלייך)

בשבוע שעבר נחשף ב'כיכר השבת' כי יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, האחראי על המגזר החרדי במסגרת המאבק בקורונה, הגיע להסכמות עם מלון ציפורי ב'חפץ חיים', שישמש כ'מלונית' למשפחות החרדיות שנדבקו בנגיף; אלא שהסכם זה בוטל.

חברי הקיבוץ הדתי כונסו להצבעה, בה החליטו שלא לאפשר את הכנסת החולים החרדים, למרות שהנהלת המלון כבר קיבלה את אישור פיקוד העורף והגורמים המקצועיים כי שלום התושבים יובטח.

כעת אלי ציפורי, מנכ"ל המלון, תוקף בראיון ל'כיכר השבת' בחריפות את חברי הקיבוץ, שנהנו במשך חמש עשורים מכספי הציבור החרדי שנפש בו אך כעת כשציבור זה צריך את עזרתם - הם מסרבים.

איפה נתקעה תוכנית אירוח החולים החרדים ב'מלון ציפורי'?

"אני הייתי זה שפנה להנהלה המקומית, כבר לפני יותר משבוע, בבקשה לארגן לטובת הציבור החרדי את המלון, משום שאני יודע שנושא הכשרות הוא משהו מאד חשוב לציבור החרדי".

"הדבר הזה נתקע, לאחר שתושבי הקיבוץ שלחו אלי, באמצעות עורך דין, מכתב בו הם מתנגדים נחרצות להבאת חולי קורונה לקיבוץ".

"אני לא מבין גדול בנושא של נגיף הקורונה, ולכן ביקשתי לבדוק את הענין לעומק יחד עם התושבים, ורק לאחר שעות רבות שישבנו, והתברר שאין שום חשש - כי המלון עומד בכל התנאים הדרושים (כמו שטח נפרד ומגודר וכו') - התגלה לי אמש שהסיבה היחידה להתנגדות התושבים היא משום שאנחנו, החרדים, מצורעים".

אתה חושב שאילו לא היה מדובר בחרדים התוצאות היו אחרות?

"אין ספק שאם היה מדובר באנשים שהם לא חרדים זה היה אחרת,. אני מבין את חשש התושבים, אבל כואב לי מאוד לראות מקום שגדל בעזרת המגזר החרדי, מקום שאין כמעט אדם חרדי שלא היה בו במשך שנותיו, מתנהג בצורה כזאת בשעת משבר".

"האם ראוי לקבל את החרדים רק מתי שהם משלמים, כמו ב'בין הזמנים', בסוכות ופסח? האם לא ראוי שנסייע בשעת משבר כל כך קשה?".

"הבעיה היא ההסתכלות עלינו, הציבור החרדי, והדבר היחיד שמעניין אותי זאת העובדה שב'חפץ חיים' לא מוכנים לקבל את הציבור שלנו. האם הדם של תושבי הקיבוצים ניר עציון, לביא ועוד, אדום יותר מדמם של תושבי קיבוץ חפץ חיים? מדוע הם יכולים להסכים לאחר את החולים החרדים, ואנחנו בחפץ חיים לא?".

"אני יכול להבין את חשש התושבים בהתחשב בכך שהציבור החרדי לא תמיד מאד ממושמע, אבל הבטחנו להם ערבות מלאה בנושא; לא אני, אלא אנשי פיקוד העורף. אני מתבייש שזה הקהל של הציבור הדתי אצלנו בקיבוץ".

זה הזמן לומר לציבור החרדי להדיר את רגליו מקיבוץ חפץ חיים?

"ממש לא. אני לא איש של מלחמות. הסיבה היחידה שאני מדבר כעת, היא בגלל שהיה מי שהאשים אותי בכך שאני זה שלא רציתי לארח את הציבור החרדי בקיבוץ, מה שכמובן לא נכון".

"אנחנו צריכים קצת הכרת הטוב כלפי הציבור החרדי שפרנסו את הקיבוץ למעלה מ.-50 שנה, הרבה לפני שנולדתי בכלל, ולצערי הדבר הזה לא קיים", מסיים אלי ציפורי את הראיון בנימה עגומה.

בתגובה לטענות הקשות, מסר ל'כיכר השבת' אחיקם לנדסברג, מנהל קהילה ב'חפץ חיים', בשם מזכירות הקיבוץ, את הדברים הבאים: "קיבוץ חפץ מקיים קשרים אדוקים ומכובדים, עוד טרם הקמת המדינה, תוך שהוא היה מוביל וחילוץ בכל הקשור לשמירה על כל מצוות התלויות בארץ בהנחייתו ובפסיקותיו של מרן החזון איש זצ"ל".

"כך אז, ומאז ועד היום, וכך יהיה גם לאחר מגיפת הקורונה. בקיבוץ חפץ ישנה אוכלוסיה מבוגרת בקבוצת סיכון גבוהה, אשר הייתה ועודנה מצויה בחרדה מפני הידבקות במגיפה. התנגדות הקהילה לאירוח חולי קורונה בקיבוץ, מגיעה מתוך ערבות הדדית להגנה ושמירה על בריאותם של מייסדי הקיבוץ".

"הנושא הינו עקרוני על כל חולה קורונה באשר הוא, ללא קשר מגזרי או דתי כזה או אחר. כל ניסיון להכפיש את הקהילה בחפץ חיים, אינו במקומו!".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר