אז מי חוזר ללימודים?

החינוך החרדי: כיתות ז'-ח' וישיבות קטנות - יחזרו ללימודים

בתום דיון של "קבינט הקורונה" הוחלט כי במוסדות החינוך החרדי - רק כיתות ז' וח' ו'ישיבות קטנות' יחזרו ללימודים. בחינוך הכללי, גם כיתות א'-ג'. ומתי יחזרו גני הילדים ושאר הכיתות? (חדשות, בארץ)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ז' באייר תש"פ | 01.05.20
הסדר בירושלים, הבוקר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בתום דיון ממושך של "קבינט הקורונה" הוחלט בצהריים (שישי) על חידוש חלקי של הלימודים במוסדות החינוך, אך בחלק מן הערים הודיעו ראשי הרשויות כי לא יקיימו לימודים.

בהחלטה שהתקבלה הנוגעת לחינוך החרדי: החל מיום ראשון הקרוב יחודשו הלימודים בכיתות ז' וח' וב"ישיבות קטנות", בלבד, זאת בכפוף לעמידה בתנאים הבריאותיים והתבראותיים שנקבעו על-ידי משרד החינוך.

באשר למוסדות הכפופים לרשת 'החינוך העצמאי' תצא הוראה מסודרת בשבוע הבא, כאשר נכון ליום א' לא מתכוונים מוסדות החינוך העצמאי לחזור ללימודים.

בינתיים, במשרד החינוך הודיעו, כי יהיה ניתן להיערך לפתיחת המוסדות עד ליום שלישי, כדי שהרשויות ושאר מוסגות החינוך יוכלו להיערך כיאות.

מבתיהם של מרנן הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין, נמסר כי לאחר השבת יצאו הנחיות מפורטות שעל ידם יוכלו להתארגן להתחיל את הלימודים - מיום שני (ולא ראשון) בכיתות ז' וח' ובישיבות הקטנות, בצורה בטוחה וללא חשש סכנה.

מנכ"ל 'החינוך העצמאי' הרב אליעזר סורוצקין הודיע למנהלי המוסדות של הרשת כי הלימודים לא יפתחו ביום ראשון אלא רק לאחר השלמת ההיערכות וקבלת ברכת גדולי ישראל.

גני הילדים, כיתות א-ו' בבתי הספר היסודיים ובחיידרים - לא יחזרו לפי שעה ללימודים.

במסגרת החינוך הכללי, החל מיום ראשון כיתות א'-ג' וכיתות י"א וי"ב - יחזרו ללימודים. תלמידי החינון המיוחד יחזרו ללימודים באופן מלא החל מיום ראשון.

הלימודים בפעוטונים ובגני הילדים בחינוך הכללי (גילאי 0-6) - יחודשו רק ביום ראשון הבא, ט"ז באייר - 10 במאי, זאת במטרה שהשבוע הקרוב ינוצל לשיפור המוכנות. במשפחתונים יתאפשר להגדיל את הנוכחות עד 5 משפחות למשפחתון.

עוד הוחלט ב"קבינט הקורונה" כי תלמידי כיתות ד'-י' - היעד לחזרתם הוא במהלך החודש הקרוב ולא יאוחר מט' בסיון - 1 ביוני.

בנוסף, הוחלט כי בשלב זה, הלימודים לא יוגדרו כחובה (זולת מבחני הבגרות). וכן הוטל על משרד החינוך לפעול להכנסת אמצעים שיבטיחו ריחוק חברתי, זאת בנוסף לעמידה בכל דרישות החיטוי וההגנה.

שר החינוך רפי פרץ אמר כי "מערכת החינוך הייתה ערוכה לפתיחה ביום ראשון בהתאם למתווה שאושר בועדת השרים וכך גם הצגתי זאת בישיבה היום. אני שמח שוועדת השרים אישרה היום את פתיחתן של כיתות א'-ג', הרחבת החינוך המיוחד, וכן את חזרתם של תלמידי י"א-י"ב – יש בכך בשורה משמעותית מאוד לתלמידים, למורים ולמדינה כולה.

"לגבי גני הילדים, ההחלטה הייתה לדחות את הפתיחה בשבוע. אנחנו נמשיך לקיים בשבוע הקרוב דיונים קדחתניים עם משרד הבריאות על מנת לפתוח בצורה המיטבית, אנחנו מבינים את המשמעות הקריטית של הנחיות הבריאות ולכן נמשיך לפעול במלוא המרץ כדי לעמוד בהן".

אמש נמסר מעיריית בני ברק כי ראש העיר אברהם רובינשטיין החליט יחד עם הנהלת אגף החינוך וצוות חמ"ל החירום העירוני, כי מתוך אחריות לשלום תושבי העיר ובדאגה מסכנת תחלואה מחודשת חלילה, לעת עתה לא יחודשו הלימודים במערכת החינוך העירונית. עוד נמסר כי "בראשית השבוע הבא תקיים העירייה דיון מעמיק נוסף עם כלל הגורמים הרלוונטיים על מתווה עתידי אפשרי לחזרה ללימודים".

הערים תל אביב, רמת גן, אשדוד, באר שבע, אשדוד, גבעתיים, הרצליה, חדרה, חולון, חיפה, כפר סבא, נתניה, פתח תקווה, ראשון לציון, רחובות ורעננה, ביקשו לדחות את מועד הפעלת מערכת החינוך בשל "אי סדרים בהנחיות הממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר