"לשנות את תפיסת העולם השגויה"

ב'פלג הירושלמי' חוגגים: הפרנו את ההוראות - ואין נדבקים

לאחר המאבקים שניהלו להשאיר את בתי הכנסת, החיידרים והישיבות פתוחים כרגיל - למרות מגיפת ה'קורונה' ובניגוד להוראות, כעת טוענים ב'פלג' במודיעין עילית כי הדבר לא גרם להדבקות (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
מעצרים בת"ת של 'הפלג' (צילום: עקיבא רבינא)

במכתב ששיגרו היום (שלישי) שמוליק אלישיב ואברהם הכט, נציגי מפלגת 'בני תורה' של 'הפלג הירושלמי', בעיריית מודיעין עילית, לראש העיר יעקב גוטרמן, הם מצרפים טבלה המוכיחה לטענתם כי למרות שהמשיכו את התפילות בבית הכנסת - בניגוד להנחיות משרד הבריאות, לא היו אצלם נדבקים.

"כידוע", פותחים הנציגים את המכתב, "מאז תחילת בהלת נגיף הקורונה, הנחת היסוד של הרשויות הייתה, שקיום מניינים בבתי הכנסת וכן קיום לימודים בתלמודי תורה ובישיבות, מהווים גורם התפשטות והדבקה ראשון במעלה.

הטבלה של נציגי 'הפלג'

"כתוצאה מכך, החל מתאריך כ"ט אדר נאסרה התפילה ולימוד התורה בבתי הכנסת, ומתאריך ו' ניסן נאסרה התפילה אפילו בשטח הפתוח. וכן במהלך התקופה נסגרו כל תלמודי התורה, הישיבות הקדושות ומוסדות החינוך בכל רחבי הארץ".

הנציגים כועסים על הרשויות ואומרים: "משטרת ישראל פעלה לאכיפה-מוגברת של איסור התפילה ולימוד התורה, תוך ביזוי כבוד בתי הכנסת והמתפללים, ובחילולי שבת בפרהסיה, והטילה אין-ספור קנסות גבוהים על בני עירנו מקהילות הקודש. זאת מבלי להתייחס, להיבט התורני למצב נורא זה, ודעת תורתנו הקדושה כפי שהושמעה ע"י רבותינו מעתיקי השמועה ובמכתב הקהילות מתאריך ו' אייר תש"פ, על חומרת התנהלות השלטונות ורבנות העיר, אשר ביטלו ושיתקו באופן מוחלט את חיי הדת, רח"ל".

לאחר אישור הממשלה: כך חזרו בק"ס להתפלל (צילום: איתמר קירשבוים)

לדבריהם, הרבנים קראו להם לערוך חקירה ובדיקה יסודית, לגבי נתוני ההדבקה בקרב קהילות 'הפלג' במודיעין עילית, אשר במשך כל התקופה האמורה השאירו את בתי הכנסת פתוחים ופעילים, והמשיכו להתפלל במניינים, וכמו כן תלמודי התורה והישיבות המשיכו את לימוד התורה כבכל שנה, "וכל זאת תוך כדי שמירה על הכללים הנצרכים בהוראת רבותינו".

נתוני ההדבקה במודיעין עילית - לפי 'הפלג'

"נתוני ההדבקה המדויקים מוכיחים, כי לא התרחשה כל הדבקה בבתי הכנסת ובתלמודי התורה, וכי הנחות הבסיס
שגרמו לסגירת בתי הכנסת, שגויות מיסודן", טוענים הנציגים ומבהירים כי "הנתונים דלהלן נאספו ונבדקו באופן יסודי, ע"י סיעת 'בני תורה' אצל גבאי בתי הכנסת, תוך תשאול הנדבקים".

וכך הם מפרטים במכתבם:
מתוך 13 בתי כנסת אשר פעלו, בס"ד, לאורך כל התקופה, נמצא:

  • ב-8 בתי כנסת לא היו כלל נדבקים בנגיף.
  • ב-2 בתי כנסת, היה בכל בית כנסת נדבק 1 בלבד - מה שמוכיח יותר שלא היתה כלל הדבקה בבתי הכנסת.
  • בבית כנסת 1, היו 2 נדבקים בהפרש של חודש אחד מהשני - מה שמוכיח שלא היתה הדבקה בבית הכנסת.
  • בבית כנסת 1 נוסף, היו 2 נדבקים (שאחד מהם נדבק מחולה מאומת שלא בבית הכנסת).
  • בבית כנסת 1 נוסף, בו היה מספר הנדבקים הגדול ביותר, היו 3 נדבקים בלבד, כשהנדבק הראשון בהפרש של כחודש מהשניים האחרונים (=האחרונים הם שכנים וחברים).
  • מלבד בתי הכנסת, גם תלמודי התורה והישיבות פעלו כבכל שנה, ולא גרמו להדבקה כלל.

לדבריהם, "מסקנת החקירה שערכנו מעלה: 0 נדבקים בבתי הכנסת".

חבר מועצת העיר אברהם הכט בדיונים בעירייה בזמן קורונה טוען: "משקרים לגדולים" (ללא קרדיט)

הנציגים טוענים כי הם יודעים את הסיבה לאי ההדבקה: "נאמנים עלינו דברי התורה שהבטיחה: 'שומר מצוה לא ידע דבר רע', 'תורה מגנא ומצלא', ואין צורך להוכחות לכך. אולם עקב התנהלות הרשויות הפועלות בניגוד לדעת התורה, ראינו לנכון להמציא לכב' את הממצאים הברורים".

גוטרמן, תפרסם את הנתונים

הנציגים מבקשים מראש העיר גוטרמן: "נבקש, כי תיכנס לעובי הקורה בנושא זה, ותציג את הנתונים הנ"ל בפני הרשויות, על מנת לשנות את תפיסת העולם השגויה, שאסרה בחוק התקהלויות למטרות תפילה ולימוד תורה, כדי שח"ו לא יעלה על הדעת לחזור על משגה זה שוב".

מתפללי 'הפלג' מתעמתים עם השוטרים (צילום: דוברות המשטרה)

"בטוחנו", הם מוסיפים וכותבים לראש העיר כי "מע"כ הזוכה לכהן מזה שנים רבות כראש עיריית מודיעין עילית המעטירה, עיר שמתאחדים בה "תורה וגדולה" במספר עצום של בתי כנסת, תלמודי תורה ומוסדות חינוך לתפארת, ודואג בכל לב לקיומם ולרווחתם של כלל הציבורים והקהילות בעיר, בוודאי תעשה כל מאמץ על מנת להטמיע את התובנות האמורות בקרב הגורמים הרלוונטיים, שלא יקרה שוב מצב של ביטול ושיתוק חיי היהדות, ח"ו".

"תודה שלא הכנסת חיילים"

לסיום הם מודים לגוטרמן שלא הכניס חיילים לעיר, "נודה לכבודו, על הדאגה לכלל תושבי העיר במהלך תקופת הקורונה, ובעיקר ובפרט על השמירה המעולה על צביונה הרוחני של עירנו, בכך שנמנעה כניסתם של חיילים לרחובות העיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר