ה'עדה' נגד הסוחרים

המאבק החדש: 'טומאה, ליד שכונות חרדיות'

רבני ודייני 'העדה החרדית' מאיימים במכתב רשמי, ביציאה למאבק גדול "למען קדושת ירושלים", בעקבות רצון הסוחרים בי-ם להתאושש מה'קורונה', ולהפוך את העיר ל'מדרחוב' (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרסום ראשון: רבני ודייני 'העדה החרדית' מאיימים במכתב רשמי, ביציאה למאבק גדול "למען קדושת ירושלים", בעקבות רצון הסוחרים והמסעדנים במרכז העיר ירושלים להתאושש מתקופת ה'קורונה', ולהפוך את מרכז העיר ל'מדרחוב'.

עם פתיחת המסעדות, וההגבלות המחמירות שניתנו על ידי משרד הבריאות, נוצר למסעדנים בירושלים בעיה, מחד, אין להם מקום בתוך המסעדה להכיל את הסועדים על פי התקנות החדשות. ומאידך, חוסר הרצון של התושבים לצאת ולבלות במסעדות.

עיריית ירושלים, מצאה לכך פתרון יצירתי, והחליטה, שכדי שהסוחרים יוכלו להתאושש מהתקופה, הם יהפכו את מרכז העיר למדרחוב אחד גדול, ואז יוכלו הסוחרים להאכיל את האנשים מחוץ למסעדות, כשברקע יהיו הופעות לציבור הרחב כדי לעודד אותו לצאת ולבלות.

אלא שרבני ה'עדה', החליטו לצאת בחומרה כנגד התקנות של העירייה ונגד רצון הסוחרים להתאושש מהמשבר הקשה שפקד אותם בעקבות הקורונה.

רבני 'העדה', בראשות הגאב"ד הגרי"ט וייס והראב"ד הגר"מ שטרנבוך, כי "הציבור החרדי לא יוכל להחריש, ויעשה ככל אשר יוכל, כמסורת אבותינו, למנוע את החרפה".

"בחרדה גדולה", נפתח המכתב הנחרץ, "שמענו מפיהם של תושבי ועסקני השכונות בעיר הקודש על יוזמה חדשה של העירייה והעומד בראשה, לטמא את עיר הקודש בפרצה חמורה, בהפיכת רחובות במרכז העיר למדרחוב לשעות הערב והלילה עם הופעות ובילויים".

חברי הבד"ץ מבהירים, כי "לבד מן העוון החמור של חמורות שבחמורות, שתלוי וכרוך באירועים כאלו, כאב גדול ובלתי נסבל הוא לתושבי השכונות החרדיות, הסמוכים וצמודים למקומות ההם, אשר בתיהם ושכונותיהם יהפכו למערת פריצים חלילה".

"לא נוכל להחריש כבלע את הקודש", מזהירים הרבנים. "חובתינו וחובת כל ירא ה', לעצור בעד המשחית ולומר לשטן הבוחר בירושלים" הרף ידיך מלחלל את עיר הקודש; להפכה לעיר פרוצה אין חומה, ולקלקל את המעט שנשאר בה אחרי שפרצו בה פרצה אחר פרצה".

בשלב זה הבד"ץ פונה ישירה לעיריית ירושלים: "אנו קוראים אל האחראים בדבר, לבטל תוכנית זדונית זו, כי הציבור החרדי לא יוכל להחריש, ויעשה ככל אשר יוכל, כדת של תורה ומסורת אבותינו בידינו, למנוע את החרפה ולעצור בעד המשחית".

"והשי"ת יהא בעזרנו למען ירושלים עיר קדשנו פלטרין של מלך, ויערה רוח טהרה וילמדו תועים בינה לשוב אל ה' ולעבדו שכם אחד, עדי נזכה בקרוב להרמת קרן התורה וישראל ולקבלת תפילתינו: ולירושלם עירך ברחמים תשוב ותשכון בתוכה כאשר דברת, במהרה בימינו אמן", נחתם המכתב.

כאמור גורם בכיר ב'עדה החרדית' מבהיר, בשיחה ל'כיכר השבת', את כוונת מכתב הרבנים, באיום ברור: "נצא להפגנות שישביתו את העיר".

בעיריית ירושלים, מביעים תדהמה על המכתב של 'העדה', ומסבירים, כי הדבר נעשה על מנת להקל על חייהם ופרנסתם של הסוחרים שניזוקו קשה בעקבות הקורונה.

המכתב החד משמעי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר