ההסתה של לפיד

הרשת סוערת: תלמיד ישיבה מקבל 8,000 שקל מהמדינה?

ציוץ "תמים" בטוויטר, שהתבסס לכאורה על ההסתה של לפיד, בו נטען כי תלמיד ישיבה מקבל 8,000 שקלים בחודש, עורר סערה וזכה לתגובות ציניות מאת הגולשים החרדים (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

סערה פרצה ביממה האחרונה ברשתות החברתיות, ושוב, איך לא, באשר לתקצוב תלמידי הישיבות והכוללים, כאשר גם הפעם מדובר במה שהחל כהסתה של יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד נגד תלמידי הישיבות.

הכל החל בציוץ "תמים" של הגולשת קלרה רובין שכתבה כך: "סבא בן 80 שלחם בכל מלחמות ישראל, מקבל קצבה של 2,432 שקל; תלמיד ישיבה בן 19 שהשתמט מגיוס לצה"ל מקבל 8,000 שקל".

הנתונים המופרכים עוררו סערה, כמובן, ומאות גולשים הגיבו - חלקם בציניות חלקם ברצינות, על הנתון ההזוי.

העיתונאי יצחק פלדמן הגיב: "מי הבחור הפרייאר הזה? אני בגיל שלו בישיבה קיבלתי משכורת מנהלים של 30 אלף פלוס מאזדה 6 עם נהג צמוד".

היוצר והזמר ישי לפידות כתב: "כנראה שהייתי הפראייר היחיד כשלמדתי ב'אזור ישראל' ואבי עוד שילם שכר לימוד... ההמצאות, השקרים, הדמגוגיות- קווים לדמותם".

מאות גולשים נוספים חרדים ושאינם כתבו תגובות נזעמות על השקר. בדיקה קצרה העלתה כי רובין נשענה לכאורה על דבריו של יאיר לפיד לפני מספר חודשים. בתקופת הבחירות בחר לפיד להסית ולשקר בריש גלי כאשר סיפר נתונים שקריים על תקציב האברכים ובני הישיבות.

בראיון לרינה מצליח אמר לפיד: "אנחנו נמצאים במצב שבו אם קוראים לך משה ואתה סבא בן 80 שנלחם בכל מלחמות ישראל ונפצע אתה תקבל 2,432 שקלים מהמדינה, אבל אם קוראים לך משה ואתה תלמיד ישיבה בן 19 שהשתמט מגיוס אתה תקבל קצבה של 7,800 שקלים מהמדינה".

בדיקת 'כיכר השבת' מעלה כי תלמיד ישיבה בן 19 הלומד בישיבה גדולה, מקבלים עבורו בישיבה סכום של עד 425 שקלים, סכום שמגיע כולו לישיבה בהתחשב בשכר הלימוד הגבוה שנדרש התלמיד לשלם לישיבה.

את התקצוב הגבוה יותר, מקבל אברך כולל הלומד יום שלם, והסכום שהמדינה משלמת עליו, מסתכם בכ-770 ש"ח לחודש.

בחורי ישיבות ואברכים הלומדים רק חצי יום בכולל - מתוקצבים בסכומים נמוכים משמעותית.


ובימים אלו של קיצוצים, הסכום - הן של האברכים הן של בני הישיבות, קוצץ משמעותית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר