אירוע נדיר

הדיון הארוך, הלילה הלבן והגט שניתן בשבע בבוקר

לאחר חצות לילה, כשאורות בית הדין הגדול בירושלים כבו, הרכב בית הדין בראשות הנשיא, הגאון רבי דוד לאו, המשיך בדיון הלילי עד שעות הבוקר המוקדמות בכדי שאשה לא תישאר עגונה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ד לאו בדיון בבית הדין (צילום: ללא קרדיט)

בבית הדין הגדול נדמה שראו כבר הכל אך לדרמה שהתחוללה בשבוע שעבר בדיון אשר הסתיים ביום חמישי האחרון בשעה שבע בבוקר, אף אחד לא ציפה. זה התחיל בזוג אשר מנהלים הליכים כבר מספר שנים והדיון בעניינם הגיע לפתחו של הרכב בית הדין הגדול בראשות הנשיא, הגאון רבי דוד לאו, יחד עם הדיינים הגאונים הרב אליעזר איגרא והרב מיכאל עמוס. הסיפור דווח לראשונה הבוקר ב'ידיעות אחרונות'.

הגר"ד לאו הבין במהלך הדיון כי חובה להביא לסיום ההליכים בהקדם בכדי שלא להגיע למצב של עגינות. כך הדיון אשר החל בשעה אחת בצהרים הסתיים שעה ארוכה לאחר חצות כשנקבע להמשיכו מיד למחרת. במהלכו של הדיון השני אשר התקיים למחרת נעשו מאמצים כבירים על ידי כלל הצדדים, עו"ד אוסדיטשר ויהושע שוחט מצד הבעל והטו״ר הרב מרדכי שיינין מצד האשה, להביא לסיומו את המקרה הקשה.

ההודעה על מתן הגט

הדיון נמשך שוב לתוך השעות הקטנות של הלילה וראה עליות וירידות כאשר באולם בית הדין יושב נשיא בית הדין הגדול הגר"ד לאו ודוחק בצדדים ברגישות אך בנחישות להגיע לידי הסכמה ולתת גט.

בשעה חמש בבוקר לאחר לילה ארוך ומתיש נרשמה פריצת דרך ונחתם הסכם לשביעות רצונם של כלל הצדדים, כאשר הבעל הביע את נכונותו לתת את הגט המיוחל.

הגר"ד לאו הורה לזמן את סופר הגיטין המסור אשר הביע את הסכמתו להגיע למרות השעה הלא קונבנציונלית בשל המקרה החריג וכך בשעה שבע בבוקר לאחר כמעט 48 שעות של דיון ניתן הגט בשעה טובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר