"התפקשש להם". צפו

זה מה שקרה כששוטרים ניסו להציג פנים יפות לחרדים

אנשי השיטור העירוני וחברים בקהילת חב"ד בצפת, ביקשו לפרסם סדרת סרטוני תדמית בתום שבוע סוער במיוחד ביחסי חרדים-משטרה, אך כשלו בכך • צפו בתיעוד המביך (אקטואלי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(ללא קרדיט)

הפעם, לשם שינוי, המבוכה היא לא של משטרת ישראל: יוזמה מקומית בצפת, שנועדה להציג את פניהם היפות והאמיתיות של אנשי השיטור העירוני, כדי לנסות ולאזן מעט את התדמית הרעה שיצרה לעצמה המשטרה בהתנהלות מול חרדים ב'קנסות המסכות', לא עלתה יפה.

הרעיון היה משותף, כך נודע ל'כיכר השבת', לחברים בקהילת חב"ד הצפתית ולשיטור של העירייה, שהיחסים ביניהם אכן טובים ביותר, גם בימים מורכבים אלו.

מי שהגה את היוזמה, מתברר, ביקש לפרסם סרטונים בהם נראה אופן עבודתו הנעימה של השוטר המקומי, באכיפת חובת עטיית המסכה בעיר, ואת התגובה הצייתנית והמהירה של האזרח החרדי.

אלא שעובר אורח צילם את 'אחורי הקלעים' מהפקת סרטוני התדמית הללו, ובתיעוד שהתפרסם ברשתות החברתיות נראה אחד ה'שחקנים' אומר לצלם בתום ביום הסצנה: "אם זה לא היה טוב, תחתוך...".

דיון בכנסת על עיכוב הילדה בירושלים (צילום: ערוץ כנסת)

לאחר מכן הוא הסביר לחבריו: "לקח לי זמן להבין מה קורה. יצאתי מהרכב, ניגש אלי שוטר ואמר 'תביא שניה את המסכה שלך' ומכאן והלאה הכל התגלגל כמו שרואים בסרטון, כשכל הזמן הזה מישהו מאחורי הסריט".

"כמובן שמדובר במשהו מבוים, אבל האמת היא שפה בצפת יש כבוד ושיח הדדי גדול מאוד בין המשטרה לציבור החרדי, זה מאוד מאוד שונה ממה שקורה בירושלים ובאזור המרכז: בריכוזים החרדיים הגדולים יש גם דיבור לא מכובד כמו של 'נאצים', והרבה חילול השם. פה זה קצת אחרת", הסביר המצולם ש"נתפס על חם".

תושב אחר בשיכון החרדי אומר ל'כיכר השבת': "לא נעים לי בשבילם. השוטרים פה כל כך טובים אלינו, ובסך הכל ניסו להראות לכולם את האנושיות שלהם ואת הפנים היפות גם כשהם מול חרדים. חבל שזה ככה התפקשש להם".

מ"מ ראש עיריית צפת שלמה חדד, העומד בראשות אגף קהילה וחברה, מסכם ל'כיכר השבת' את האירוע שעמד מאחוריו רצון טוב בלבד, כהגדרתו: "היום, בהמשך לשיתוף הפעולה של נציגים בקהילה המקומית והשוטרים המקומיים, התבצע סיור שבו חולקו מסכות לתושבים וללא אכיפה. המטרה היתה נטו הגברת המודעות לשמירה על הכללים והסברה מקומית בלבד, ויש לציין כי ב"ה ראינו שמירה יפה וברוכה של רוב מוחלט של הציבור על כללי הבטיחות".

"במהלך הפעילות צולמו ספונטנית מספר סרטונים להסברה פנימית... וחבל שניקח את הדברים לפרסום ארצי של בעד/נגד. אני רק מקווה להמשך שיתוף פעולה של הרשות, הציבור והמשטרה, תוך שמירה על כבוד הדדי", מסיים ממלא מקום ראש העיר צפת.

ממשטרת ישראל נמסר: "הסרטונים שפורסמו לא הופקו על ידי המשטרה, אלא על ידי הקהילה החרדית בעיר צפת, להפצה פנימית לשימוש הקהילה. הסרטונים באו לתעד פעילות משטרתית נפוצה של הסברה וחלוקת מסכות לציבור, המבוצעת מדי יום בכל רחבי הארץ, לצד מניעה ואכיפה".

צפו בווידאו

  • סרטון זה מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בסרטון נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר