דיווח, וידאו, גלריה

הפשרה המסתמנת: "בית יעקב" יחולק לשתי מגמות

בהוראת שופטי בית-המשפט העליון, התייצבו אתמול בבית-המשפט העליון הורי התלמידות האשכנזיות מעמנואל. מסתמן: מתגבש הסכם לפיו יברור בין הצדדים הרב יעקב יוסף, בנו של הגר"ע יוסף. וגם: הרב יואב ללום מגיב. צוות כתבי "כיכר השבת" בעדכונים שוטפים. בפנים: סיקור, וידאו וגלריה. מיוחד (חרדים)

בתום הדיון (צילום: פלאש 90)

דרמה בהיכל בית-המשפט העליון: אתמול נחתם הדיון בעניין בית-הספר "בית-יעקב" בעמנואל, בנוכחות עשרות הורים שהפרו את הוראת בג"ץ בעניין ההפרדה העדתית.

אחד הדוברים הבולטים היה איש החינוך, הרב שמואל ויינברג. "הרבי שלנו, האדמו"ר מסלונים, הוא איש חינוך", אמר ויינברג לשופטים. "טוענים שהוא קיצוני, אבל האמת היא שהוא אדם מתון. יש מקומות שבהם זה בבחינת ייהרג ואל יעבור, וכך גם במקרה הזה. איבדנו מספיק בנות מבחינה רוחנית. שופכים את דמנו בתקשורת".

הורה נוסף סיפר: "מאז עזבו את עמנואל לפני כמה שנים מאות משפחות, האוכלוסיה החדשה מקלקלת את העיר ואת האווירה. אני יכול לספר עשרות סיפורים מסמרי שיער, על מה שחוללו המשפחות החדשות בעמנואל. זו לא גזענות, זו שמירה על הערכים שלנו".

הדיון נחםת בהסכם שמתגבש, לפיו יברור בין הצדדים הרב יעקב יוסף, בנו של נשיא מועצת חכמי התורה, מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א.

מנגד, משרד החינוך צפוי להתנגד למהלך משום שהוא יוציא מידיו את היכולת להכריע בפרשה.

לפי ההצעה שהעלה הרב שמואל ויינברג ושקיבלה את תמיכת השופטים, יוקמו שתי מגמות בבית-הספר.

אחת מהן תקבל גם את התלמידות שנדחו על הסף עד כה. שני הצדדים יחליטו יחדיו כיצד תתנהל המתכונת החדשה. במקרה הצורך, הרב יעקב יוסף יכריע ביניהם.

הבוקר: הרב יואב ללום שובר שתיקה

מי שמנהל את המאבק ב"אפליה העדתית" הוא הרב יואב ללום, שבתקופה האחרונה סופג התקפות אישיות נגדו גם בכלי תקשורת חרדיים.

אמש, בהתייחסות ראשונה לפרשה מזה כמה שבועות, אמר ללום ל"כיכר השבת": "לא ניתן לדמגוגיה להסית אותנו מדרך התורה שהתווה לנו מורינו ורבינו הרב יעקב יוסף, שלאורו נלך ורק לאורו נלך"

כזכור, לפני שבועות אחדים החריפו שופטי בג"ץ את התערבותם במתרחש בבית-הספר.

הם קבעו נחרצות כי מרכז החינוך העצמאי, האחראי על הפעלת בית-הספר "בית יעקב" ביזה את בית-המשפט בכך שלא הורה לתלמידות האשכנזיות להגיע ללימודים ובכך "נתן יד לסיכול בפועל של ההוראה שניתנה להסיר כל סממן של תופעת האפליה אשר רווחה בבית הספר".

השופטים הורו לראשי החינוך העצמאי לשלם 5,000 שקל בעבור כל יום שבו ימשיכו שלא לבצע את פסק הדין.

השופטים, אדמונד לוי, עדנה ארבל וחנן מלצר הורו לזמן לבית-המשפט כל הורה שסרב לבצע את פסק הדין שניתן לאחרונה. ההורים עלולים להאשם בביזיון בית-המשפט ולקבל קנס כספי או אפילו עונש מאסר.

לפני כחודש, לאחר שהובא לידיעת השופטים שההפרדה אומנם בוטלה אך הורי התלמידים האשכנזים סרבו לשלוח את ילדיהם לבית-הספר, השופט אדמונד לוי שישב ראש הרכב השופטים, התבטא בחומרה יתירה בנושא: "אי כיבוד פסק דין זה מדאיג אותי, ונלך עם זה עד הסוף. המסר הוא פשוט: נראה בכל מורה או הורה שלא יקים את פסק הדין או שינסה לשים מכשולים כמי שמבזה את פסק דינו של בית המשפט, דעתנו נחרצת, ננקוט בהליכים".

בעקבות פסיקת בית-המשפט, התבטא מרן הגרי"ש אלישיב בחריפות על ההחלטה. בפגישה עם סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש אמר: "זו גזירה נוראה וחורבן גדול מאוד. צריך לעשות על זה זעקה גדולה".

הבוקר, כאמור, עשו את דרכם אל היכל בית-המשפט העליון בירושלים עשרות הורים. הם נאלצו להשיב לשאלות נוקבות שיציגו בפניהם שופטי בג"ץ.

האם הפשרה תביא את השקט לעמנואל? כולנו מקווים.

"כיכר השבת" העביר את מאורעות הדיון בשידור ישיר, בשיתוף חברת "שרלייב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר