פרסום ראשון

בקשת דרעי התקבלה: בחורי הישיבות החולים ימופו, הסגר על עריהם יישקל שוב

ל'כיכר השבת' נודע, כי למרות התנגדותו של דרעי לסגר שהוחלט להטיל על 30 ערים, הקבינט קיבל את עמדתו ובמוצאי שבת יגרעו מהן בחורים חולים השוהים בישיבות וכך אולי יפסיקו להיות אדומות (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולם אין כל קשר לתוכן הידיעה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרסום ראשון: קבינט הקורונה, שהחליט על הטלת סגר על 30 ערים וישובים החל מיום שני הקרוב, זאת בניגוד לדעתו של השר דרעי, קיבל מקביל את בקשתו שייערך מיפוי נוסף של הערים החרדיות אחרי הורדת הבחורים שנדבקו בישיבות ושוהים מחוץ לשטחן. הסינון, שייעשה במוצאי שבת, עשוי להוציא מספר ערים מרשימת ה'אדומות'.

בישיבת הקבינט אמר שר הפנים, יו"ר ש"ס: "הנתונים הרפואיים של התחלואה, והמגמה כפי שהיא מצטיירת בימים האחרונים לדעת אנשי המקצוע, מורים כי סגר כללי הוא דבר שחייב לקרות, כדי להוריד את רמת התחלואה. לא עכשיו, כבר לפני חודש".

"הצבא הקים מערכת לקטוע את שרשרת ההדבקה, שאותה חייבים להפעיל אחרי הסגר" הוסיף דרעי, "היא תהיה מוכנה בסוף חודש אוקטובר, וזהו ההסבר של גמזו לדחיית הסגר המלא".

השר אריה דרעי (צילום: פלאש 90)

אך דרעי המשיך ותקף: "תוכנית הרמזור של גמזו הזויה ומנותקת. חולים שפונו למלוניות נספרים כחולים תושבי העיר.‬ איזו מוטיבציה תהיה לרבנים ולראשי העיר לפנות חולים? אם לא צריך לפנות, נסגור את המלוניות. אם צריך לפנות - תוריד אותם במספרים, אפילו כל שני חולים תוריד אחד".

"בעוד כשבוע", המשיך השר, "נראה שלא נצליח להימנע מסגר כללי בכל המדינה, לכן ישנה את ההתנגדות לסגר כעת בערים האדומות. יותר קל לעשות סגר בכל הארץ, מאשר בערים אדומות, שרק גורם לאוכלוסיה ממורמרת".

עוד טען דרעי, כאמור, בישיבת הקבינט: "אני לא מקבל את זה שבערים החרדיות סופרים את תלמידי הישיבות. אחרי שנוריד אותם ממפת התחלואה נראה האם הן אכן ערים אדומות".

באשר לטיסות לאומן, אמר השר אלקין שמונה לעמוד בראשות צוות לבדיקת הסוגיה: "הכנתי מתווה שאנחנו אמורים לדון בו - צריכים לשכנע בו את אוקראינה - מתווה שנותן תשובות בריאותיות וגם ייתן מענה לחסידים".

"תזכרו שמדי חודש עשרות אלפי ישראלים יוצאים למדינות אדומות, וכשמדברים על גג 7,500 טסים - עושים רעש גדול, למרות שהחסידים הציגו מתווה לבידוד על חשבונם בפיקוח פיקוד העורף", סיים השר אלקין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר