באגף התורני

האסירים החרדים טוענים: הקצין מתעלל בנו

אסירים חרדיים מכלא מעשיהו טוענים כי הקצין החדש שמונה לפני מספר חודשים, מתעלל בהם. לדבריהם, לשיא הגיעו הדברים כאשר עדכן אותם כי לא ישנו השנה בסוכה (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
כלא מעשיהו (צילום: Yossi Zeliger/FLASH90)

אסירים שומרי תורה ומצוות הכלואים באגף התורני שבכלא מעשיהו טוענים, כי קצין חדש שנכנס לתפקידו לפני מספר חודשים, מתעלל בהם. השיא, לדבריהם, כאשר הודיע להם כי לא יוכלו השנה לישון בסוכה.

לדברי האסירים החרדיים, מדובר על קצין ביטחון חדש, בשם ישראל מירלשווילי, שהגיע לאגף לפני מספר חודשים ומאז "הוא החליט להבעיר אש, ולהקפיד על קוצו של יוד מתוך מטרה ברורה להצר את החיים התורניים באגף", פותח אחד האסירים ומספר ל'כיכר השבת'.

"בחג השבועות האחרון לא היה יכול לעכל את העובדה שחברי האגף ערים כל הלילה והוגים בתורה עד אור הבוקר וביקש להצר את צעדיהם וגזר גזירה חדשה המחייב את כולם להינעל בבית הכנסת מאחורי מנעול ובריח למשך כל הלילה, כאשר אין בבית כנסת לא שירותים ולא מים. רק אחת לשעתיים, יפתחו שערי בית הכנסת בנוכחות קצין כאילו מדובר באסירים מסוכנים, כדי לצאת לשירותים".

"לאחרונה", מוסיף אותו אסיר חרדי, שדיבר מהטלפון הציבורי שבכלא, "הקב"ט הגדיל לעשות והתחיל להופיע לפתע בשעת וותיקין כשחברי האגף יוצאים לתפילה ומשראה כמה מהם שותים קפה או מעשנים סיגריה כהכנה לתפילה, החליט שזה נוגד את מטרת הפתיחה והחליט לסגור את האגף שלא יפתח עד השעה 6:45".

עוד הוא מספר כי "בזמן הסליחות קבע מירלשווילי שהאגף יפתח לרבע שעה ומי שהספיק לצאת יוצא וננעל בבית הכנסת כמו בחג השבועות, ומי שפספס ומאחר ולו ברגע נתקע בחדר עד השעה הנ''ל".

סליחות ושופר מחוץ לכלא - לפני כשבוע (צילום: יאיר בן משה)

"למי שמבין", מוסיף אסיר אחר בשיחה עם 'כיכר השבת': "איך מתנהל האגף התורני יודע שמדובר בשערורייה של ממש, וותיקי האגף ששוחררו לפנינו ממש התחלחלו, כששמעו את הסיפורים הללו".

"בשבוע האחרון לקראת חג הסוכות לעבוד והחליט שהשנה למרות מסורת רבת שנים לא ישנו בסוכה בחג הסוכות, מדובר במסורת שלמעלה מ-12 שנה שישנים בסוכה באופן קבוע ומי שנשאל על כך למה ומדוע השיב כי חסרים אלו הם חתימות משנת תרפפ''ו לפי כך אינו מאשר זאת".

"כשנשאל שוב וכי כל השנים עברו על הפקודה וכי אתה יותר מהקודמים? השיב - לא מעניין אותי ואל תדברו איתי על הנושא, בצורה מזלזלת ומכפישה".

ל'ככיכר השבת' נודע, שרבנות השב''ס ניסתה בכל כוחה לשנות את רוע הגזירה ללא הצלחה. ומי שכך מנסים גורמים ציבוריים וחברי כנסת בראשות משה ארבל ועוד. כדי לנסות ולשנות את רוע הגזירה.

מדוברות השב"ס נמסר בתגובה: "צר לנו כי מערכת האתר בחרה לפגוע בשמו הטוב של קצין מקצועי ובעל וותק וניסיון רבים החובש כיפה ומנהל אורח חיים דתי. כל ניסיון להציגו כעוכר דת מגוחך ואינו ראוי לתגובה.

אגף לש"מ בבית סוהר 'מעשיהו' כמו גם אגפים אחרים בשב״ס מנוהלים באופן שוטף ובהתאמה לנהלי ופקודות הארגון. הוצאה של אסירים מחוץ לתאים לאחר סגירת בית הסוהר היא בניגוד לפקודות ולכן אסורה ומחייבת אישור חריג וכך יתנהל בית הסוהר במהלך חג הסוכות.

לגבי שאר הטענות שהעלה הכתב נבהיר: בליל תיקון חג שבועות, בהתאם לנהלים, ניתן לאסירים לקיים תיקון ליל שבועות מחוץ לתאים כאשר הם שוהים בתוך בתי הכנסת ובהתאם לכך מתוגבר כוח האדם לפעילות.

על פי סדר היום האגפי ובהמלצת רב היחידה, נקבע כי האגף ייספר בשעה המוקדמת מן המקובל ביתר האגפים, החל מהשעה 04:00, על מנת לאפשר את יציאת האסירים לתפילה ב 5:10, על כן לא ברורה הטענה.

זאת ועוד בזמן הסליחות, אושרה פתיחת התאים בשעות מוקדמות לצורך זה. חשוב להדגיש כי בית סוהר 'מעשיהו' מאפשר ויאפשר לכל אסיר באגף לקיים את פולחן הדת שלו, אך לא ניתן לחלק מן האסירים לנצל את זמן תפילת הבוקר כאמתלה לסידורי בוקר אישיים אחרים.

שב"ס משקיע משאבים רבים מאוד באוכלוסיית האסירים שומרי המצוות בתקופת החגים ונמשיך לעשות כך בסיוע רבני היחידות וסוהרי הביטחון והמשמרות שעושים עבודת קודש במהלך כל השנה, בתקופת החגים ובעיקר בימי תקופת הקורונה", נמסר לסיום מהשב"ס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר