ערב יום הכיפורים

רוני גמזו: "סליחה מיוחדת מהציבור החרדי"

שעות לפני יום הכיפורים, פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, ביקש לנצל את ההזדמנות ולהתנצל: "סליחה מיוחדת מהציבור החרדי שראה באמירותיי ובהחלטותיי פגיעה" (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
רוני גמזו (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, ביקש לנצל את ההזדמנות של ערב יום הכיפורים ולהתנצל בפני הציבור החרדי: "סליחה מיוחדת מהציבור החרדי שראה באמירותיי ובהחלטותיי פגיעה".

גמזו כתב הצהריים (ראשון) כי הוא מבקש "סליחה מיוחדת מהציבור החרדי שראה באמירותיי ובהחלטותיי פגיעה בו, בקהילתו ובמנהגיו. כל מה שאמרתי, המלצתי או החלטתי נבע מנסיוני למנוע פיקוח נפש בכל ציבור בישראל".

לדבריו: "אני מצטער על כך שאנו נדרשים להתפלל הערב ׳כל נדרי׳ בתנאים של סגר וצמצום התקהלויות, כך גם יהיה, קרוב לודאי, בקהילות היהודיות בכל העולם; זהו צו שעה הכרחי לצערי כדי למנוע פיקוח נפש.

"סליחה גם מכל אדם בישראל, חילוני, מסורתי, דתי וחרדי על שתקופת חגי תשרי, ראש השנה, יום הכיפורים, סוכות ושמחת תורה שהם תקופה מיוחדת וקדושה עבורם, עבורנו- ושעינוי הנפש ותפילות יום הכיפורים יהיו בעיקר מחוץ לבתי הכנסת, גם אם הם פתוחים; ששמחת ימי סוכות, ושמחת תורה יהיו מוגבלות השנה".

בסיום דבריו הדגיש ופנה לאזרחים: "ישראלים וישראליות; בימים שבהם כולנו נדרשים לעשות חשבון נפש - אני מבקש מכל אחד ואחת מכם לקחת אחריות אישית על הבריאות ולהקפיד על ההנחיות של עטיית מסיכה ושמירת מרחק.... אין לנו ברירה אחרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר