"הבעיה - הצפיפות"

'מנסים לגרום לחרדים להבין, שהנגיף לא פוסח על אף אחד'

ראש הממשלה נתניהו ענה לשאלות בשידור חי - שהופרע באמצע על ידי שיחה חריגה מבנו - והגדיר את הבעיה המרכזית שגורמת לתחלואת הקורונה הגבוהה בציבור החרדי: תנאי הצפיפות. צפו (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו, הערב (צילום: מתוך הפייסבוק הרשמי)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר הערב (חמישי) כי הבעיה המרכזית שגורמת לתחלואת הקורונה הגבוהה, שנרשמת לאחרונה בציבור החרדי, זו העובדה שתנאי המגורים הינם בצפיפות.

"הציבור החרדי גר בתנאים יותר צפופים", הסביר נתניהו בשידור חי שהעביר בדף הפייסבוק שלו, "והתחלואה בו יותר גדולה. אנו מנסים לפתור זאת בדרכים שונות, כולל בהידברות עם מנהיגיו".

ראש הממשלה התייחס לשיחותיו האחרונות, בין היתר עם האדמו"ר מויז'ניץ, וסיפר: "דיברתי עם מנהיגים בציבור החרדי, ואנחנו מנסים לגרום לציבור שלהם להבין שהנגיף לא פוסח על אף אחד. הבעיה המרכזית היא: צפיפות והתקהלות".

באשר למשבר הבריאותי הכללי הוסיף נתניהו: "אם נראה שהסגר לא עובד מספיק טוב - נהדק אותו. ביום שני נקבל החלטה. זה ייקבע על פי נתונים, ולא באופן שרירותי או לפי גחמות. אנחנו במלחמה קשה נגד הנגיף".

"אנו יודעים שצפויה עלייה בתחלואה עד שהסגר יעבוד. אבל אם לא תהיה מספיק היענות, אולי המגבלות לא מספיקות, נצטרך אולי להדק אותו. אני עוד לא יודע להגיד לכם. הדרך היחידה לצמצם את התחלואה היא על ידי סגר הדוק".

"מי שקנה כרטיס מראש", הוסיף ראש הממשלה לגבי סגירת נתב"ג, "לטוס לחו"ל. אנחנו לא רוצים התקהלויות בשדה התעופה, ורוצים גם מידה של סולידריות".

נתניהו, שענה לשאלות ששוגרו אליו מכלי התקשורת השונים, אמר באשר למועד בו צפויה ירידה בתחלואה, כי "אם הסגר הראשון לא היה אפקטיבי, זה אומר שצריך לחכות עוד כמה ימים כדי שהוא יהיה כזה. בדרך כלל לא נראה את אותותיו לפני 10-12 ימים".

יצוין, כי באמצע השידור החי, הופרע ראש הממשלה בשיחת טלפון מבנו אבנר, בה התבשר כי עבר מבחן כלשהו בהצלחה, בציון ש 95, והגיב: "אני מאוד גאה בו".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר