מהומה בעיר החרדית

"רשע, סוגר ישיבות"; אנשי הפלג התנפלו על פרופ' רוני גמזו

פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו - שלאחרונה מתנהל באופן שונה מול החרדים - הותקף בצעקות על ידי מפגינים מ'הפלג', בעת שביקר במודיעין עילית. 'גם לסטאלין היו רופאים', הם צעקו לעברו (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ההתנפלות על הפרויקטור (צילומים: איתמר קירשבוים)

פעילי 'הפלג' בעיר מודיעין עילית ארבו לפרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, והתנפלו עליו בזעקות מחאה.

המקרה אירע סייר במודיעין עילית, בה ביקר גמזו בשעה האחרונה (חמישי) כאורחו של ראש העיר יעקב גוטרמן, יממה לאחר שהישוב הפך ל'כתום' לנגיף ויצא מהסגר.

מחוץ לאשכול הפיס ברחוב אבני נזר, בו שהה גמזו, המתינו לו כמה עשרות מאנשי 'הפלג הירושלמי', וברגע שיצא מהמבנה והתכוון להיכנס לרכבו, התקרבו אליו המפגינים והשמיעו כלפיו קריאות גנאי.

"תסתלק מפה, רשע", "לא תסגור ישיבות ובתי כנסת" ו"גם לסטאלין היו רופאים", היו רק חלק מהזעקות שנשמעו במקום, כאשר כמה מהמוחים אף הניפו שלטים עם הכיתוב "מדינת משטרה".

נאומיהם של גמזו וגוטרמן במהלך הביקור

כזכור, בחודשים האחרונים הפך גמזו, המנכ"ל לשעבר של משרד הבריאות ושל בית החולים איכילוב, ליעד להתקפה מכיוון רבים בציבור החרדי, בעקבות טענות ליחס נוקשה במיוחד מצידו וחוסר הבנה שלו בצרכי המגזר.

לאחרונה נראה היה כי גמזו דווקא שינה את התנהלותו, כאשר לא הסתפק בהתנצלות פומבית בפני החרדים - מספר פעמים - אלא גם דחף להוצאתן של הערים החרדיות מהסגר, אל מול התנגדות ראשונית מקרב בכירים במשרד הבריאות.

לקיצוני הפלג כל זה לא שינה, בשל עמדתם האידאולוגית העקרונית, אותה היטיב לבטא אחד המפגינים, שקרא: "תפסיקו לשתף פעולה עם האויב הציוני".

אחד המפגינים

גם את ראש העירייה גוטרמן הם תקפו בצעקות "משתף פעולה עם הציונים", ו"חרד"ק", עד שמשלחת הבכירים פנתה לדרכה.

יצוין, כי קודם לכן אמר גוטרמן לגמזו ולאנשיו, בדברים שנשא בפניהם: "קיבלתם החלטה לא ישימה לסגור את העיר; בסוף, אנשים צריכים לחיות".

מטעמו של פרופ' רוני גמזו נמסר בתגובה, כי הוא "התקבל היום במודיעין עילית בזרועות פתוחות ובלב חפץ. ראשי העיר ציינו בסיפוק רב את שיתוף הפעולה שלו הם זוכים מצוות מגן ישראל. רק ביציאה מהמפגש במודיעין עילית חיכו 4-5 אזרחים שקראו לעברו קריאות גנאי".

צפו במהומה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר