תדהמה

"רדיפת הדת": 'להדיח' את הגר"י יוסף מתפקיד דיין

אורי שוהם, נציב תלונות הציבור על השופטים, ממליץ 'לבחון' את המשך כהונתו של הראשל"צ, הגאון רבי יצחק יוסף, כדיין בבית הדין הגדול בשל התבטאות נגד בג"צ והרפורמים: "ניסיון להפחיד את הרבנים" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"י יוסף (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

נציב תלונות הציבור על השופטים, השופט בדימוס אורי שוהם, ממליץ לוועדה למינוי דיינים לבחון את המשך כהונתו של הראשל"צ והרב הראשי, הגאון רבי יצחק יוסף, כדיין בבית הדין הגדול, בשל התבטאויות נגד בית המשפט העליון, מבחני נשים לרבנות והרפורמים.

מי שפנו לשוהם היו אלו נציגי 'המרכז הרפורמי לדת ומדינה', שהתלוננו על דבריו של הגר"י יוסף, שפורסמו כאן ב'כיכר השבת', נגד התנהלות שופטי בית המשפט העליון והרפורמים.

יצוין כי ניתן להעריך שהמלצת שוהם, שדווחה לראשונה ב'וואלה', לא תתקבל שכן הוועדה למינוי דיינים נשלטת על ידי ש"ס. בראש הוועדה עומד השר לשירותי דת, יעקב אביטן.

ברבנות הראשית זעמו על החלטת השופט שוהם. גורם בכיר בעולם הרבנות אמר הערב: "מדובר ברדיפת הדת וניסיון לסתום לראשון לציון את הפה ולחייב אותו לתמוך ברפורמים ובדרכם. ניסיון להפחיד את הרבנים שלא יעזו לומר את דעתם, דעת תורה

במהלך דבריו אמר הגר"י יוסף: "הגישו עלי בג"צ, אתם יודעים שהבג"צ בכל דבר מרגיש את עצמו מעל כולם, כל דבר הוא מתערב. מחייבים אותנו לעשות מבחנים לנשים. אתם באים להיבחן ברבנות, מקבלים תעודת רבנות: רב אזורי, רב שכונה, רב עיר. הגישו בג"צ עלינו, באות הנשים - גם הן צריכות להיות רבניות. רבניות, הכוונה כמו רפורמיות, 'רבה'. רוצים להיבחן...".

בהמשך תקף הרב יוסף את הרפורמים: "הם זייפו את התורה. כל התורה שלהם זה מזויף. הכל אצלם מזויף. כשהכל מזויף - אין סיכוי שיחזור בתשובה. לכו תבררו אצל בעלי התשובה, לא תמצאו רפורמי שחזר בתשובה, רפורמי נשאר רפורמי. יש להם תורה חדשה.

"עושים חופה עם כומר ו'רב'. באה אשה ודורשת בבית כנסת, כל מיני שטויות על פרשת השבוע, כל דברי חז"ל הם מקעקעים, אין להם חז"ל, יש להם תורה שבכתב ומפרשים לפי מה שהם מבינים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר