מעצרו של אחד הוארך

אלימות בבית שמש: ארבעה נעצרו באישון לילה, 3 שוחררו

מהומות שפרצו בליל שבת בשכונת חפציבה בבית שמש, הביאה למעצרם הלילה של ארבעה חשודים; שלושה מהם שוחררו על-ידי בית המשפט, ואילו החשוד הרביעי יישאר במעצר עד מחר בבוקר (חרדי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כוחות משטרה גדולים פשטו הלילה (חמישי) על שכונת חפציבה בבית שמש ועצרו ארבעה תושבים, בעקבות אירועי האלימות בליל שבת האחרון בשכונה.

כזכור, בליל שבת הוזעקו שוטרים לאירוע של אלימות במשטרה, ברחוב רבי יהודה צדקה בעיר, אך במהלך הטיפול במקרה, נתקלו בהתגודדות של עשרות אנשים שמחו כנגדם.

המשטרה הביאה את העצורים לדיון בבית משפט השלום בירושלים וביקשה להאריך את מעצרם בחמישה ימים.

פעילות המעצרים, הלילה (צילום: מחאות החרדים הקיצוניים)

"ביום 23.10.20 (ליל שבת. ח"ג) המשטרה נקלעה לאירוע של אלימות במשפחה ברחוב רבי צדקה בבית שמש", פתח נציג המשטרה, "מדובר בשכונה בה מתגורר הציבור החרדי. למקום נשלחו שתי ניידות עקב הרגישות. כאשר השוטרים הגיעו למקום התאספו סביב הניידות וההמון הפריע לשוטרים.

"מנעו מהם לצאת מהדירה של האישה שקראה לדירה והמשטרה הוצרכה לחלץ כוחות נוספים. כוחות הנוספים שהגיעו למקום נתקלו בקריאות נאצים, שאבעס וכן זרקו לעבר הכוחות אבנים, קמח, שקיות אשפה ועוד. שוטרים הותקפו באמצעות אגרופים. חלק מהשוטרים נאלצו להשתמש בגז פלפל על מנת להגן על עצמם. אתמול הוצא צו מעצר נגד המשיבים. הלילה הם נעצרו".

לדברי נציג המשטרה, שלושת החשודים הראשונים שנעצרו מאשרים את נוכחותם במקום אך טוענים שצפו במתרחש ולא גרמו לשום עבירה.
עו''ד רועי פוליטי שייצג שלושה מהעצורים, שאל למה המשטרה ביקשה לחלץ את המתלוננת מהדירה במקום לעצור את התוקף, ונציג המשטרה השיב כי "הוחלט על פי שיקול דעת השוטרים לבצע".

בהמשך, הוא תהה מי נתן לשוטר אגרוף ולא נעצר באותו רגע והאם יש חשד סביר שקושר את העצורים לאותו אגרוף לשוטר או יידוי אבנים?, ונציג המשטרה השיב: "בעצם נוכחותם שם זה חשד סביר כללי. אומרים שהשתתפו".

בסיכום דבריו, אמר עו"ד פוליטי כי "מדובר במשיבים שירדו מתוך סקרנות. העבירות שהם נעצרו לא מיוחסות להם. הם היו במקום. כנראה שהיתה התקהלות אסורה או התנהגות שעלולה להפר את שלום הציבור. המשיבים ללא עבר פלילי. אבקש לשחררם בתנאים".

אורן סילברמן, שופט ביהמ"ש השלום, אמר בהחלטתו כי המסמכים שהציגה המשטרה מבססים "לכל היותר חשד להשתתפות בהתקהלות אסורה והתנהגות העלולה להפר את שלום הציבור נגד שלושת המשיבים הקונקרטיים", וכן ציין כי "את המסוכנות העולה בקשר זה ניתן לאיין בחלופה".

באשר לפעולותה חקירה הנדרשות אמר כי "עילת השיבוש היא ברף נמוך", ולכן קבע כי אינו מוצא הצדקה להארכת מעצר בוודאי בשעת החירום (הקורונה. ח"ג) וכאשר המשיבים טרם נקלטו בשב"ס, ולכן הורה על שחרורם בתנאים: 1. התייצבות לחקירה ולמשפט לפי דרישה; 2. איסור השתתפות בהתקהלות אסורה עד יום 20.11.20 בשעה 10:00; 3. התחייבות עצמית וערבות צד ג' בסך 5,000 ש"ח.

לאחר מכן הובא בפני ביהמ"ש העצור הרביעי, לגביו ביקשה המשטרה גם כן הארכת מעצר של חמישה ימים, כאשר לטענת נציג המשטרה, הוא הגיע למקום עם תינוק ובאמצעותו מנסה להפריע לשוטרים תוך שהתינוק בוכה. השוטר, הציג בפני בית המשפט סרטון המתעד את האירוע.

עו"ד רועי פוליטי שייצג את החשוד אמר כי הוא מבקש מבית המשפט "להיעתר לבקשה של המשטרה בצורה מוגבלת עד היום בצהריים ולהנחות אותם לבדוק את טענת האליבי ולאחריה יחליטו מה לעשות. למעשה אם מדובר בטעות בזיהוי, ויש עדויות של אנשים שהוא עשה איתם שבת בירושלים ואין חשד כי הוא יעשה עבירות בבית שמש ויחזור בשבת צריך לבדוק כי אז אולי אנו גורמים עוול לאדם שלא פשע. לכן אני אבקש מבית המשפט להאריך את המעצר עד היום בצהריים ולהנחות את המשטרה בתוך התחלה לבדוק את האליבי. המשיב נעצר בהפתעה, לא באירוע, ומאז הוא מנותק ואי אפשר לתאם שום דבר וכנראה מה שיספר יזכה למהימנות גבוהה".

בהחלטתו, אמר השופט אורן סילברמן כי "המשיב חשוד בתקיפת שוטר תוך שהוא מטיח בשוטר את בנו הפעוט ובכך גם מבצע התעללות בפעוט שבוכה. מדובר גם בהשתתפות בהתקהלות אסורה והפרעה לשלום הציבור". השופט ציין כי יש חשד סביר ומנגד יש את טענת האליבי של החשוד שטוען שכלל לא היה במקום שנדרש לבדוק.

"בנסיבות האמורות, כדי לאפשר בדיקה ראשונית של גרסת האליבי לאחריה ניתן יהיה לבחון צורך בהמשך המעצר", החליט השופט להאריך את מעצרו עד מחר, יום שישי, בשעה 10:00.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר