"ממש פוגרום"

מזעזע: בית העלמין העתיק של קישינב חולל

בית הקברות במולדובה, בו טמונים קורבנות 'פרעות קישינב', חולל השבוע בצורה מזעזעת: גויים מקומיים ניתצו וריססו מצבות. הרב המקומי ל'כיכר': "פוגרום של ממש" • צפו (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הרב איזקסון, מתאר ל'כיכר השבת' מה קרה בדיוק (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

האנטישמים במזרח אירופה לא נחים: תיעוד, המתפרסם לראשונה ב'כיכר השבת', מראה את ההרס והחורבן שנזרע בבית הקברות של קישינב בירת מולדובה.

רבה של קהילה יהודית במולדובה, הרב שמשון דניאל איזקסון, שוחח עם 'כיכר השבת' בעודו נסער, וגולל את השתלשלות הפרשה: "מדובר בבית קברות עתיק הנמצא במרכז קישינב. לפני עשרות שנים, בעת השלטון של ברית המועצות, שני שליש של בית הקברות נחרב ונהפך לפארק".

"כבר כמה שנים שהיהודים בקישינב נלחמים שלא יבנו בניינים ומרכזי קניות על השליש שנשאר. לפעמים יש הצלחה ולפעמים פחות", מסביר הרב, ומפרט: "בבית הקברות נמצאת החלקה בה קבורים הקורבנות של פרעות קישינב, גניזה של ספרי תורה ושאר ספרי קודש שניצלו מהפרעות והקבר של הרב הראשי למולדבה הגרי"ל צירלסון זצ"ל".

הרב איזקסון מוסיף ומשחזר: "לפני כשנתיים ממשלת מולדובה החליטה להעביר סכום עצום, חצי מיליון אירו, בשביל שיקום בית הקברות - התקנת מצלמות ואמצעי אבטחה ואף בניית מוזיאון יהודי - ולפני שנה כבר התחילו לנקות לשם כך את בית הקברות".

"לפתע, ללא סיבה ברורה, הכל נעצר, והכסף שהועבר - נעלם. שר התרבות המקומי אמר כי הם מחפשים מי אשם בכך, אך מיותר לציין שהמשטרה לא עורבה בסיפור ולא נפתחה חקירה רשמית".

ר' שמשון מגלה, כי היהודים במולדובה, בהנהגתו, "פנו לפני כחודשיים להגיש תלונה בבית המשפט, כדי שיתברר מה קרה עם הכסף של שיפוץ בית הקברות ולאן הוא נעלם".

אז מה בדיוק קרה עכשיו? "לפני שבת, יהודים שעברו במקום הבחינו בפוגרום של ממש בבית הקברות היהודי: מצבות נשברו וצלבי קרס רוססו על המצבות".

"אמנם נערכו כאן השבוע בחירות לנשיאות, אך אנו לא בטוחים שיש לכך קשר. יכול להיות שמדובר באלו שגנבו את הכסף", משתף הרב בחשדותיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר