'סגר בחנוכה - אפשרי'

מנכ"ל משרד הבריאות: "עוקבים אחרי התחלואה בישיבות"

פרופ' חזי לוי התייחס בתדרוך שהעביר הערב לשלל הנושאים העומדים על הפרק בהקשר לנגיף הקורונה, דיבר על הסגר בחנוכה וסיפר על המתחולל בישיבות. צפו (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
התדרוך המלא של המנכ"ל (צילום: לע"מ)

מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי התייחס, בתדרוך שמסר הערב (חמישי), לתחלואה הנמוכה בציבור החרדי, ובחר להתמקד במה שקורה בישיבות הגדולות.

במענה לשאלה אמר לוי: "אנחנו מנטרים את מה שקורה בפנימיות של הישיבות, שבחלקן יש תחלואה. באלו של המגזר החרדי יש שיעור מאומתים מעט גבוה יותר מזה שבאוכלוסייה הכללית, בכאחוז אחד".

בחורי ישיבה המסוגרים בשל חשד להתפרצות קורונה (באדיבות המצלם)

ובנושאים אחרים: באשר לפתיחת הקניונים אמר מנכ"ל המשרד, כי "המל"ל, רשתות הקניונים ומשרד הבריאות מגבשים מתווה לפתיחת מרכזי המסחר הסגורים, אך בינתיים מדובר בפיילוט בלבד ולכן אני עדיין לא ממליץ לפתוח את הקניונים. איננו מעודדים כרגע את פתיחת הקניונים באופן גורף, כי זה עדיין לא הזמן לכך".

לדבריו, "רק למספר מרכזי מסחר הותר לפתוח את שעריהם, במסגרת פיילוט, זאת במטרה לראות את היכולת לשלוט במספר הקונים, במספר הלקוחות בכל חנות וביכולת לאתר אותם. את כל זה אנחנו עושים כדי לא לעורר את התחלואה".

"עלייה בתחלואה יכולה להביא להחזרת ההגבלות או להגבלות חדשות", התריע פרופ' לוי, שהזכיר כי "ביישובים אדומים וכתומים יהיו הגבלות דיפרנציאליות, והיכן שתהיה תחלואה גורפת, לא תהיה ברירה אלא לנקוט בצעדים רוחביים".

"אינני יכול לומר שזה יהיה בחנוכה - אבל זה תרחיש אפשרי", סיכם מנכ"ל משרד הבריאות, בהתייחס לדיווחים המתרבים על סגר מתוכנן לימי החנוכה הקרובים.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר