"אנחנו מתרגשים"

שמחה בבלגיה: אושר להתפלל בבתיהכנ"ס

לאחר חודשים ארוכים בהם בתי הכנסת בבלגיה היו סגורים, הממשלה אישרה בהוראת בג"ץ לפתוח את מבני הדת. במקביל בצרפת הממשלה אישרה כמות אנשים נוספת בביה"כ (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

שמחה בבלגיה ובצרפת: כפי שדווח לראשונה ב'כיכר השבת' בצרפת חזרו להתפלל בבתי הכנסת, היום (רביעי) אושר להתפלל יותר אנשים בבית הכנסת. במקביל, התרגשות בבלגיה; לאחר חודשים ארוכים, הבג"ץ חייב את הממשלה להתיר להתפלל בבתי הכנסת.

במשך חודשים ארוכים, נאסר על יהודי בלגיה להתפלל בבתי הכנסת - כמו בכל מבני הדתות, כאשר התחיל החורף, היהודים נאלצו להתפלל ביחידות בשל הקור ששרר בחוץ.

הקהילה החרדית החליטה לעתור לבג"ץ הבלגי, שיאשר להתפלל בבתי הכנסת, הבג"ץ קיבל את העתירה והורה לממשלה לאשר את פתיחת בתי הכנסת בתוך חמישה ימים.

המהלך קרה היום בפגישה של נציגי הממשלה עם נציגי הדתות, ביניהם; רבה של בלגיה ונציג ועידת רבני אירופה במוסדות האיחוד האירופי הרב אברהם גיגי ונשיא הקונסיסטואר הבלגי יחד עם נציגי דתות הנוספים בפגישה סוכם, כי יוכלו לפתוח את מבני הדת, תחת מגבלה של 15 איש בכל בית כנסת.

"ברב עם הדרת מלך". הרב אברהם גיגי. צילום; אלי איטקין

רבה של בלגיה הרב גיגי אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "מדובר בבשורה חשובה וגדולה ביותר - כי כעת אנו נוכל להתפלל במניין כמו שצריך - עקב הקושי להתפלל בחוץ בימי החורף הקפואים פה".

"יחד עם זאת אנחנו מצרים על העובדה של המגבלה שהטילה הממשלה של 15 איש, יש לנו מבנים גדולים של בתי כנסת ואין כל היגיון למגבלה הזו, גם נציגי הדתות האחרים התלוננו על המגבלה הזו. כך או כך, מחר יאושר החוק בקבינט הקורונה הבלגי ובעזרת השם ביום ראשון נדליק נרות חנוכה בבית הכנסת".

לעומת זאת, בצרפת - היהודים מאושרים, לאחר שלפני כשבועיים, הממשלה הצרפתית אישרה את פתיחת בתי הכנסת תחת מגבלה של 30 איש לבתי הכנסת, היום, התירה הממשלה כי יוכלו לבוא יותר מ-30 איש, בכפוף לגודל בית הכנסת.

הרב קורסייה נואם. לצידו הרב לוין, הרב געללי והגר"פ גולדשמידט

מדובר על עתירה של ארגון הכנסיות הצרפתי שעתר לבית המשפט שמדובר בהחלטה לא הוגנת, שלא ייתכן שיהיו מבני דת ענקיים וקטנים - ובשניהם יהיה מותר 30 איש. בית המשפט קיבל את העתירה וחייב את הממשלה לשנות את המדיניות.

עוזרו של רבה של צרפת ורב הז'נדרמרייה הצרפתית, הרב משה לוין, אומר ל'כיכר השבת': "נציגי הממשלה ישבו עם רבה של צרפת וסגן נשיא ראשון של ועידת רבני אירופה הרב חיים קורסייה ונשיא הקונסיסטואר יואל מרגי וסיכמו על מתווה חדש".

"בשעה טובה הוסרו המגבלות", הרב משה לוין עם נשיא צרפת בדרכם לישראל. צילום באדיבות; ארכיון ׳ועידת רבני אירופה׳

"לפי המתווה, המגבלות שהיו עד עתה לגבי כמות האנשים - תוסר, המגבלה היחידה שתישאר היא שבכל שורה ישב אדם אחד עם רווח של שני כסאות - כאשר בשורה מאחור יהיה אסור לשבת ובשורה שלאחר מכן - עם אותם נהלים".

הרב לוין חוגג בחודש אוגוסט האחרון את פתיחת בתי הכנסת בתוניסיה

הרב לוין אומר: "מדובר בבשורה גדולה לבתי הכנסת הגדולים בפריז - במיוחד לאור חנוכה כך נוכל להתפלל בהידור - כמו שנאמר 'ברוב עם הדרת מלך'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר