"לא יאומן"

הראשל"צ הגר"ש עמאר: 'הסכם עם מרוקו? היינו כחולמים'

הראשל"צ ורבה של ירושלים הגר"ש עמאר התייחס להסכם השלום עם מרוקו: "היינו כחולמים, זה לא יאומן" • על ראש הממשלה: "לא מפסיק להפתיע את כולם, יש לו סייעתא דשמייא גדולה מאד" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: מתוך התקשורת הערבית)

הראשון לציון ורבה של ירושלים, הגאון רבי שלמה משה עמאר, התייחס אמש (חמישי) להסכם בין ישראל למרוקו ואמר בהתרגשות כי איש לא האמין שמהלך כזה יצא אל הפועל. צפו בדברים.

במהלך שיחה לחג החנוכה שהועברה באמצעות הזום ובהשתתפות השרה מירי רגב, אמר הגר"ש עמאר: "אני מוכרח לומר שראש הממשלה לא מפסיק למפתיע את כולם, זה דברים שלא חלמנו, היינו כחולמים, היו כבר כמה הסכמי שלום עם השונאים שלנו, והיום עושים ברית שלום זה לא יאומן. מרוקו יחסית הייתה נוחה".

הגר"ש, שזכה לקבל מהמלך את העיטור החשוב ביותר במרוקו, סיפר על הפגישה הראשונה עם המלך, מוחמד השישי: "אני זוכר לפני יותר משתים עשרה שנים בפגישה הראשונה שלי עם מלך מרוקו הנוכחי, נפגשנו בארמון שלו בטנז'יר ואז באתי איליו עם מכתב של ראש הממשלה דאז אריק שרון".

מלך מרוקו מעניק לגר"ש עמאר אות הכבוד

הגר"ש סיפר: "הוא דיבר איתי ארוכות וביקש ממני להעביר מסר לראש הממשלה שידבר עם האמרקאים כדי שיתנו להם הכרה על סהרה. אמר לי בזה הלשון בערבית, אבא המנוח המלך מוחמד החמישי ציווה אותי לפני מותו שלא יוותר על סהרה".

"הוא ראה בזה חוב קדוש כלפי אביו", הוסיף רבה של ירושלים: "והנה היום אני בדרך שומע שהנשיא טראמפ שעשה רבות לעם ישראל ה' ירים הודו, עושה את השלום הזה בין ישראל למרוקו וגם נותן חסות והכרה על כל הסהרה. איך הדברים מתקשרים ישתבח שמו לעד".

ביקור הגר"ש עמאר במרוקו לפני שנתיים

הגר"ש שיבח את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "באמת מה שראש הממשלה עושה בכל הדברים זה לא יאומן. יש לו סייעתא דשמייא גדולה מאד".

על השלום עם בחריין, הוסיף הראשל"צ: "לפני שבועיים פגשתי את המשלחת מבחרין שהייתי אצלם לפני עשר חודשים, ואמרו לי, הנה אז נטעו את הזרעונים הקטנים ועכשיו יש פירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר