המוטציה החרדית

העובדות המספריות מדברות בעד עצמן / טור

מתקרבים ל-5000 מתים מקורונה בישראל, מתוכם אחוז החרדים כבר גבוה בהרבה מחלקם היחסי באוכלוסייה. וכל זה למרות שהחברה החרדית היא הצעירה ביותר בישראל (טור)

הרב עקיבא יוסוביץ׳ | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

מתקרבים ל-5000 מתים מקורונה בישראל, מתוכם אחוז החרדים כבר גבוה בהרבה מחלקם היחסי באוכלוסייה. וכל זה למרות שהחברה החרדית היא הצעירה ביותר בישראל, עם אחוז הילודה הברוכה שלה.

אני ממשיך לשמוע סיפורים על מספרים שקריים ודיווחים כוזבים כדי להפחיד/להרוויח כסף (איך?)/לשנות סדרי עולם/לדלל את החרדים השנואים (שאלה רטורית: מי עושה זאת בתקופה הזו יותר טוב מכל ה'שונאים'...?).

אז לידיעת כל המכחישים השונים והמשונים: את נתוני התמותה השבועית, החודשית והשנתית מפרסמת הלמ"ס באופן שוטף כבר שנים רבות ללא אפשרות לשנות את המידע באופן רטרואקטיבי כדי לספק רצון קונספירטיבי/פוליטי/ממוני כזה או אחר. הנתונים מתפרסמים לאורך השנים וניתנים להשוואה בקלות (כמו גם בכל המדינות המפותחות האחרות בעולם).

אז למרות שבחודשים הראשונים של שנת 2020 ועד חודש יולי לא ראינו עלייה של התמותה בישראל לעומת חמשת השנים שקדמו לה, מחודש אוגוסט ובפרט בחודשים אוקטובר והלאה יש עלייה חדה של התמותה הכללית (ללא קשר לסיווג התמותה -המוטעית או השקרית לדברי המכחישים) ב10-25 אחוזים. מספרים אלו גבוהים במעט ממספר המתים מקורונה המדווחים שמעלה חשד שכנראה ישנם יותר מתים מקורונה שאינם ידועים ומדווחים, בפרט לאור הדיווח של משרד הבריאות על ירידה מאד משמעותית החורף בהדבקה במחלות ויראליות אחרות בעקבות המסכות, הסגרים, ההקפדה על ההיגיינה בתחבורה הציבורית, בקופות החולים ומיעוט אירועים המוניים. חודש ינואר 2021 הוא החודש עם העלייה החדה ביותר בתמותה הכללית אי פעם, -במקביל לרוב מקרי התמותה מנגיף הקורונה ל"ע.

אין היום קהילה או שכונה שלא מכירים בה מקרוב מתים מקורונה שלא היו מוכרים כקשישים או חולים כרוניים לפני כן, ובכל רחוב מכירים חולים במצב קשה וכאלו שהיו חולים ועדיין סובלים מחולשה ועוד תופעות לוואי.

הרי לפני שנה כולם אמרו שאילו יהיו בארץ מתים כבר יתחילו לקחת את זה ברצינות -ועד אז זה רק סיפורים. ואז כאשר מתו כמה אנשים בודדים אמרו שעד שלא יהיו עשרות מתים ואף 'משלנו' כנראה שאנחנו בסדר.

נו, אז 'אנחנו' כבר מזמן המובילים רח"ל. תארו לעצמכם ערב פורים בשנה שעברה, אם היו לנו מודעות אבל כה רבות של אנשים בריאים, צעירים ובעלי משפחות, איך היינו סוגרים הכל, מקפידים על קוצו של יו"ד ונסגרים בבתינו עד עבור זעם.

אז מה גורם לאנשים נורמליים, הגיוניים ונבונים להמשיך לעגל פינות, לזלזל ולדבוק בעמדות שמזמן הופרכו ולהתנהג כאלו כל זה לא קשור אליהם (עד, ולפעמים עד בכלל, שהם עצמם או קרוביהם נופלים למשכב)?

מסתובבים בכל פינת רחוב, מכולת, מקווה, ובית מדרש תיאוריות (חוץ מאלו הקונספירטיביות) של חוסר אמון במערכת, ריבוי ילדים, דעת רבנים וחצרות, ביטול תורה, חיסון עדר ועוד אין ספור הסברי סרק לתופעה בחלקים בחברה שלנו שממשיכים לראות את המציאות באור שונה.

אני לא קונה את זה.

אני רואה ומדבר אם אנשים שאני מכיר מכבר, אנשים חכמים וטובים שאני הערכתי וחיבבתי. למה היום קשה לי להבין אותם ואיננו רואים עין בעין בעניין כה פשוט ומובן בעיני?

ניסיתי להבין, מי כאן המשוגע אני או הם? זה מאד מפריע לי.

אין לי תשובה ניצחת. רק שאולי ניצלתי (או... יש שיגידו שדווקא נדבקתי) מאיזה מוטציה א-סימפטומטית שמשפיעה בעיקר על השכל הישר?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר